Nové rychlovlaky přinášejí na polských železnicích dosud nevídaný komfort a nebývalé krátké jízdní doby. Na trasách vedoucích z hlavního města například do Vratislavi, Krakova nebo Gdaňsku se bude cestovat třeba až o hodinu a půl rychleji než dřív, a to už cestující velmi výrazně pozná a bude umět jistě ocenit.
Železnice se tak v Polsku stává vysloveně konkurenceschopnou vůči letecké dopravě, myšleno na vnitrostátních trasách. Potud je výsledek skutečně skvělý a záviděníhodný. Naše železnice umožňuje na některých úsecích rychlost 160 kilometrů za hodinu, s leteckou dopravou si zadat nemůže a s auty může soutěžit jen na některých úsecích.
Polské Pendolino ale provázely a možná provázet budou četné problémy. Ve středoevropském prostoru by bylo skutečným překvapením, kdyby projektová příprava probíhala hladce, všechno šlo podle plánu a všechno se stíhalo. Výrobce Alstom jednotky dodal na poslední chvíli a technické testy se málem nestihly vůbec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas