Martin Kavka: Eurábie není mýtus, ale svět, v kterém žijeme

14.03.2017 7:35 | Zprávy

Lidé si málokdy uvědomují změnu, pokud ta změna přichází pomalu, plíživě a je vydávána za společenský pokrok. Těmito slovy by se dal charakterizovat konzervatismus, kdyby se nejednalo o levicovou ideu přeměny společnosti.

Martin Kavka: Eurábie není mýtus, ale svět, v kterém žijeme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlajka EU

Dnešní média jsou plná zpráv o negativním vlivu islámských přistěhovalců do Evropy, stejně jako jsou plná pozitivních prognóz o blahodárném vlivu stejných přistěhovalců. Je zajímavé, že obě strany vyzdvihují stejné aspekty pro podpoření svého tvrzení. Nicméně důvody jsou odlišné. Osobně jsem na straně odpůrců, a proto nikdy nemohu být ve svých tvrzeních plně objektivní, přesto se pokusím o malé srovnání.

Levice a sem řadím všechny zastánce multikulturalismu, anarchisté z Antify a zastánce liberální demokracie tvrdí, že Evropa by se měla poučit z historie a být plně otevřena všem rasám a kulturám, při čemž a to dost často se dostává na tenkou plochu, protože v jejich ideologii, případně přesvědčení je ta rovnost příchozích stavěna nad kulturu těch co příchozí přijímají. Nechtějí po nich, aby se přizpůsobili, ale naopak, aby si svoji kulturu a náboženství udrželi, protože tak to obohacuje evropskou společnost.

Odpůrci oproti tomu argumentují tím, že příchozí si udržují svoje náboženství a kulturu a toto náboženství a kultura není kompatibilní se základy evropské společnosti a demokracie. A zatímco příznivci islámského přistěhovalectví jásají nad stánky s kebabem a možností ženy si zvolit Bikiny anebo Burkiny, tak odpůrci argumentují, že se stánky z kebabu mizí z evropských měst Evropa a Burkiny nejsou pro islámské ženy svobodnou volbou, ale nutností, aby se i muslimka mohla vykoupat v bazénu anebo na pláži. Ostatně to byl i argument odpůrců zákazu Burkin na francouzských plážích. Těch samých odpůrců, kteří budou demonstrovat za ženská práva a na druhou stranu ve svém nadšení odsoudí ženu na druhou kolej do postavení druhořadé bytosti, která se musí přizpůsobit kulturním a náboženským zvykům. Zajímavé je, že i v tomto případě, argumentují ženskými právy. Zatímco odpůrce, kteří chtějí, aby i muslimka měla stejná práva jako Evropanka, nazývají tradičními nálepkami.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Kde chcete vzít na slibované navýšení platů o 10.000?

A proč jste platy nezvedaly více, když jste mohli? Ostatně vy sama jste byla ministryně. A nehrozí, že když se tak zvedne plat (ne že by se mi to nelíbilo, ale že pak dojde k masivnímu propouštění, protože firmy nebudou moci lidi zaplatit? A co by mě také zajímalo, jestli byste šly znovu do vlády s ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Komu politicky patří Milada Horáková?

12:16 Jiří Paroubek: Komu politicky patří Milada Horáková?

Česká pravice – tedy současná vláda a její souputníci v médiích - v posledních letech soustavně využ…