Milan Knížák: Výtvarné umění a jeho subverzní role v období normalizace

28.10.2019 11:51 | Zprávy

Dopis Mirku Vodrážkovi, autorovi knihy Výtvarné umění a jeho subverzní role v období normalizace

Milan Knížák: Výtvarné umění a jeho subverzní role v  období normalizace
Foto: Hans Štembera
Popisek: Milan Knížák

Vážený pane Vodrážko,

koupil jsem si Vaši knížku v které jsem zmiňován a mám několik připomínek. Především nerozumím titulu SUBVERZNÍ ROLE. Použil jste pojem subverze ve starém, dnes již historickém významu, ale ona během postmoderní vlny, která se viditelně šířila v umění od konce šedesátých let, nabyla jiných významů, které jste patrně nebral v úvahu. Pokud se mýlím, rád bych věděl proč.

Co se týká textu, oprávněně vytýkáte publikaci, která vyšla na AVU v roce 2018, že při popisování umění za totality nevyužila policejní materiály. Vy zase, na druhé straně, nevyužíváte tu druhou stranu. Často mícháte, a to jediné Vám mám opravdu za zlé, do hodnocení osobní náklonnosti, a to je velká chyba i když se jí asi všichni dopouštíme.

Ke vztahu Milana Kozelky a mně bych chtěl podotknout, že jsem Kozelku dlouho neznal a nikdy mezi námi nevzniklo skutečné kamarádství. Vlastně jsme se viděli v životě hodně málo. Možná Milan Kozelka to líčil jinak, měl jsem pocit, že o spojení se mnou stojí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Filip Bobiňski: Jak to je doopravdy s financováním televizní tvorby

16:30 Filip Bobiňski: Jak to je doopravdy s financováním televizní tvorby

Jako člen představenstva Asociace producentů v audiovizi (APA) a evropské organizace CEPI, která se …