Milan Kubek: Zdravotnictví volá o pomoc. Dospělo do krize

14.04.2016 12:29

Česká lékařská komora na základě usnesení svých nejvyšších orgánů zahájila ve spolupráci s komunikační agenturou Ewing Public Relations kampaň „Zdravotnictví volá o pomoc“, jejímž cílem je informovat veřejnost o krizi, do níž české zdravotnictví kvůli dlouhodobě přehlíženým a neřešeným problémům dospělo.

Milan Kubek: Zdravotnictví volá o pomoc. Dospělo do krize
Foto: Hans Štembera
Popisek: Šéf České lékařské komory Milan Kubek

Vážené kolegyně a kolegové, vážení zdravotníci,

tento týden byly spuštěny webové stránky www.zdravotnictvivolaopomoc.cz a s nimi související a propojený facebookový profil www.facebook.com/Zdravotnictvivolaopomoc.

Řadu z Vás možná v tuto chvíli napadne otázka, proč se naše kampaň zaměřuje na on-line prostor a komunikaci po sociálních sítích, když ne všichni lidé mají na internet přístup a sociální sítě používají. Odpověď je poměrně jednoduchá. Sociální sítě se staly za posledních několik let fenoménem a nejdůležitějším komunikačním kanálem, který nám pomůže rychle a efektivně rozšířit důležité informace mezi českou veřejnost, politické zástupce a klasická média nevyjímaje. Jen v Česku má dnes Facebook přes 4 miliony uživatelů a mezi nejrychleji rostoucí skupiny patří ta s věkovou hranicí 50 plus. Žádná úspěšná firma, která v současnosti potřebuje prodávat své služby či výrobek, si nemůže dovolit vynechat z komunikace sociální sítě a internet obecně, právě naopak – profesionálně řízená komunikace prostřednictvím těchto kanálů přináší náskok a zásadní konkurenční výhodu.

Komunikaci prostřednictvím klasických médií samozřejmě nevynecháváme a neopomíjíme, naše možnosti, jak v těchto médiích získat opakovaně a dlouhodobě prostor, jsou ale značně omezené – jistě jste zaznamenali skutečnost, že každý vydavatelský dům má v Česku svého majitele a každý z nich, ať už se jedná o pana Babiše, Bakalu či Křetínského, samozřejmě témata, která se v novinách objeví, přímo či nepřímo ovlivňuje.

Proto bylo cílem vytvořit si médium vlastní. Médium, které bychom řídili my sami, v němž bychom měli pod kontrolou, jaké informace se zveřejňují a kdy se zveřejňují. Potřebovali jsme vytvořit prostor, v němž by se na jednom místě a v reálném čase shromažďovala veškerá data informující o aktuálním stavu českého zdravotnictví. A tímto médiem je právě web www.zdravotnictvivolaopomoc.cz. Pokud se nám stránky podaří udržet aktuální a pokud je budeme zásobovat pravidelně novými informacemi, dokážeme poměrně jednoduchým a relativně levným způsobem na stránky přivést masu lidí, již nebudou moci politici ani novináři přehlížet. Náš web se naopak stane důležitým informačním centrem, z něhož budou jak politická reprezentace, tak média informace čerpat, ve vyhledávačích naše stránky budou u témat spojených se zdravotnictvím vyjíždět na prvních místech.

Naše webové stránky budou tak úspěšné, jak moc se jim my samotní zdravotníci budeme věnovat. A na tomto místě přichází apel, resp. prosba na Vás. Potřebujeme informace. Dokážeme web spravovat, řídit, zároveň jej ale musíme plnit aktuálními informacemi. Potřebujeme vědět, s jakými aktuálními problémy se potýkají jednotlivá zdravotnická zařízení, okresy, kraje, regiony… Potřebujeme vědět, kolik chybí lékařů, sester, specialistů, zdravotnického personálu. Každá informace, která by zajímala veřejnost, potažmo každého z nás jako pacienta, je pro nás důležitá. A právě tyto informace potřebujeme od Vás, chceme znát Váš názor.

Za tímto účelem jsme zřídili emailovou adresu zdravotnictvivolaopomoc@clkcr.cz, kam můžete veškeré podněty posílat. Vaše zkušenosti i názory lze poslat rovněž přes anonymní kontaktní formulář přímo na webových stránkách, diskutovat můžete ale i přímo na Facebooku. A samozřejmě budeme rádi, pokud budete odkaz na naše stránky i Facebook šířit dál. Kampaň se v žádném případě netýká pouze lékařů. Kampaň se týká celého zdravotnictví a budeme jedině rádi, když se do ní zapojí všichni – ambulantní specialisté, nemocniční lékaři, zdravotní sestry, laboranti, praktičtí lékaři, ale i pacienti.

Jsme si vědomi toho, že na některé zdravotníky by mohl být vyvíjen nepřiměřený nátlak ze strany vedení nemocnic, pokud by na problémy upozorňovali. V takových případech jsme samozřejmě připraveni zachovat Vaši anonymitu a s informacemi pracovat pouze pod hlavičkou ČLK.

Cílem kampaně Zdravotnictví volá o pomoc je ukazovat skutečný stav českého zdravotnictví, upozorňovat na projevy jeho rozkladu a vysvětlovat jejich skutečné příčiny. Nechceme v žádném případě bezdůvodně strašit pacienty, naším cílem je varovat a přesvědčit politickou reprezentaci na celostátní, krajské i regionální úrovni o potřebě schválení zásadních změn ve financování a organizaci rozpadajícího se zdravotnictví.

Věřím, že naléhavost naší výzvy chápete a kampaň aktivně podpoříte.

Autor je prezident  České lékařské komory (ČLK)

Zdravotnictví volá o pomoc.pdf

219.1 kB

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Foltán: Další sociální hřích ministra Jurečky?

16:07 Pavel Foltán: Další sociální hřích ministra Jurečky?

Jak víceméně poněkud nezajímavě stručně sdělila některá média, v úterý 16. dubna Ministerstvo práce …