I psychicky vyspělý páťák zuřící : proč se mám učit dějepis -- má okamžitě po pohlavku jasno.
I Komenský prý zjistil ,že po pohlavku se žákovi v hlavě rozsvítí. ( Dnes cenzurováno.) Můj zeť (vysokoškolský pedagog) leží v knihách typu : Jak mít autoritu. Atd. Děti nepleskne. Dnes ,může na třeťáka mluvit horem dolem půl hodiny (to je ve svém živlu) , ale dítě si například hraje dál a půlhodinové pedagogické lekce si ani nevšimne. Jako by tam otec vůbec nebyl. Jdi si umýt zuby, musí otec opakovat nejmíň desetkrát. Následuje kolotoč trestů: černý puntíky , zákazy večerníčků, zákazy všeho. Výsledkem je též ,že děti mají řadu „ tiků“ . Ono potom takové dítě neuposlechne ani varování před nebezpečím. Vrcholným počinem tohoto pedagogického velikána (dva vysokoškolské tituly) pak je, že doma se ukáže ,až když děti spí. Matka- též vysokoškolský pedagog ,(též dva tituly), děti též „nemlátí“ jinak, než slovem. Výsledek : co já s tím mám dělat? Výsledek? Děti škemraj ,že budou rádi bydlet u babičky ,která je jinak na ně jako kat. Samozřejmě si pamatuji vyprávění, že jeden prvák byl prý doma ukázňován hadicí od plynu. (Kam se na to hrabe obušek.) No, na jeho kázni ve třídě to nemělo vliv. Po šedesáti letech si již nepamatuji ,jak dopadl. Jestli propadl, nebo šel do polepšovny.
Lze se domnívat, že celý resort školství je pod neustálým tlakem výrobců dalších a dalších způsobů výuky čehokoliv co přinese další a další odměny za nové a nové učebnice a návody na způsob výuky a to dokonce tak zvláštní, aby si je mohl ten který pedagog „ vynálezce“ patentovat, a dá- li bůh, tak z nich dalších sedmdesát let týt. Jediné kritérium úspěšnosti je pak politická pozice „vynálezce nových učebních systémů“ , schopnost celostátně svou „metodu“ nařídit i osobně vydupaným zákonem. Jako nejděsivější považuji zahození učebnic Angličtiny pro jazykové školy pro celou republiku a jejich nahrazení novými ,kdy pouze přeházeli cvičení z jedné lekce do druhé napřeskáčku. Nejzásadnější rozdíl mezi těmito dvěma učebnicemi byl, že hlavní hrdina lekcí pan Prokop, nejel na dovolenou do Bulharska, ale do Řecka.Tvůrci posledních tří typů učebnic je psali snad pro budoucí nositele absolutoria v jazyce, ale vůbec si nevšimli ,že nejméně 95 % žáků se potřebuje hlavně nějak domluvit. Takže tomu nejdůležitějšímu : spelování - (říci, jak se jmenuji,adresa, atd.) věnovali tři řádky.
Rovněž kupeckým počtům, ( rychle počítat v obchodě), půl stránky. Pro napsání záhlaví a ukončení dopisu soukromého i obchodního se musíme obrátit na učebnice co sem po válce dodala „Unra“ Essential English for foreign students. U těchto učebnic se snadno vyhneme pasážím jako udávání váhy v „kamenech“ a cen v pencích. Jinak jim nelze nic vytknout. Po nabiflování tří tlustých učebnic v jazykovce shoříte na slovní zásobě snad tříletého dítěte. Př. : Řekla vrána vráně ,koupíme si sáně. Budeme se vozívati v stodole na slámě. Nebo : Polámal se mraveneček , ví to celá obora. Oboru nezná ani na pěst silný slovník. Dnes se tvůrci učebnic angličtiny , takoví „ Superkomenští“ shlédli v učebnicích jako : „ A modern ENGLISH GRAMMAR „ z roku 1923 a tématicky je vykrádají. Asi pro tyto učebnice skončila doba „ hájení“ , tak co by si je nedal patentovat dnes nějaký jiný z kámošů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV