Peter V. Hartmann: Ptejme se na tu nejtriviálnější otázku - kolik zaplatili za letadla CASA ostatní?

16.08.2013 11:20

Reakce na článek Parkanové vazba nehrozí, žalobce prý jen nahlas uvažoval

Peter V. Hartmann: Ptejme se na tu nejtriviálnější otázku - kolik zaplatili za letadla CASA ostatní?
Foto: hns
Popisek: Letadlo CASA a Parkanová, koláž
reklama

[1]  Ohledně Vašeho článku "Parkanové vazba nehrozí, žalobce prý jen nahlas uvažoval", v těch výslechových dokumentech uveřejněných Parkanovou je nesčetné množství bezpochybně vysoce tajných státních tajemství dokonale začerněno. Jak jsem si ověřil, tak kdejaký pětiletý kluk s trochou praxe na počítačích dokáže velice rychle tyto černé maskující obdélníky vymazat, a tím se v plném rozsahu odkryje onen tajný text schovaný pod nimi.
 
Tento text obsahuje osobní údaje jako plné adresy bydlišt, rodná čísla, čísla občanských průkazů, telefonní čísla, měsíční platy (pouze u obžalovaných), ale i informace o rodinných členech. Během krátké doby jsem naprosto bez problémů takhle odkryl lautr všechny informace začerněné v ve všech dokumentech obžalovaných, svědků a ostatních dokumentech. Tyto "odtajněné" informace se týkají celé řady velice prominentních státních osobností.
 
Nevím kdo ty informace tímto inkompetentním způsobem "zatajil", zdali to byl ten vyšetřovací úřad či Parkanová, ale v každém případě to ukazuje na absolutní inkompetenci v nejvyšších státních orgánech, ať už současných či minulých (ex-Min. Obrany).

 
Pokud ty informace jsou natolik tajné že musí být cenzurované, není tudíž  tento případ trestná záležitost?
 
[2]  K mému překvapení jsem doposud nikde neviděl že by se někdo zeptal tu nejtriviálnější otázku, a to jest, "kolik zaplatili za ty samé letadla ostatní kupci?". Odpověď se dá snadno zjistit na internetu: Poláci a ostatní kupci stejného letadla zaplatili mezi US$ 22 až 26 miliony za každé letadlo, zatímco ČR zaplatila zhruba US$ 58 milionů (+/-).  Z obchodních a i legálních důvodů CASA/Airbus by si absolutně nikdy nedovolili vyinkasovat dvojnásobnou cenu od jednoho ojedinělého zákazníka, i kdyby jim to sám vnucoval (mám přes 20 let zkušeností v marketingu u Boeinga a Bombardiera).
 
Je to tudíž takový nepřekonatelný problém pro nejvyšší vyšetřovací orgány svrchovaného státu vystopovat kde a jak se vypařilo 50% peněz na krátké cestě z Omnipolu do CASY?
 
[3]  Budu ty dokumenty studovat do detailu, protože v té samé době (jaro 2009) jsem se snažil zaranžovat prodej 12 až 18 přebytečných letadel Aero L-159 Kanadskému letectvu. Jak jsem se nakonec dozvěděl tak i přes osobní angažovanost českého vojenského atašé v USA a Kanadě který i přijel do Prahy to popotlačit, tak ten prodej byl od samého začátku sabotovaný a blokovaný těmi samými lidmi (speciálně Barták a Fulík), a to jenom proto že chtěli ty letadla prodat pouze do zaostalých zemí jako Nigerie, Irak, či Afghanistan. V těch zemích světově proslulých svojí neomezenou korupcí totiž měli podobné "obchodní příležitosti" na nesmírné osobní zisky jako v případě nákupu C-295M - což v případě prodeje do Kanady nepřicházelo v úvahu. (nejzákladnější údaje jsou přiloženy).
 
Best Regards,
 
Peter V. Hartmann, M.A.Sc.
Managing Director
 
XdH Aviation Services Inc.
Toronto, Canada
www.xdh.ca
 
P.S. Omlouvám se za gramatické chyby - po 40 letech v zahraničí se to musí omluvit.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Názory, ParlamentniListy.cz
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ivan David: Čeho je nám po odstranění sochy maršála Koněva naléhavě třeba?

12:18 Ivan David: Čeho je nám po odstranění sochy maršála Koněva naléhavě třeba?

Podle ČTK je nyní naléhavě třeba připomenout právě vydanou monografii o Emilu Háchovi "Prezident lid…