Podle plánu projektantů by přes něj měla vést staveništní komunikace pro výstavbu obchvatu Nových Domků a Velkého Beranova a proto by měl být tento kamenný mostek stržen a nahrazen ocelovým propustkem. Přestože se jedná o nezdobnou a neokázalou stavbu, myslíme si, že patří neodmyslitelně k rozvoji Vysočiny - vždyť až do předválečných let věrně sloužil na klíčové silniční spojnici mezi Jihlavou a Brnem. Jako takový byl mostek součástí v tomto úseku stále dochované části nejstarší trasy bývalé císařské silnice, budované v letech 1783 až 1787 a nazývané i dnes "starou brněnskou silnicí".

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV