Protože jsem zjistil, že Hans Ledwinka, i když se svou prací výrazně zasloužil o udržení automobilového průmyslu v Kopřivnici a tím o rozvoj města, dosud čestným občanem města není. Na rozdíl od dalších 126 čestných občanů.
Dva objevy či dvě koncepce Hanse Ledwinky dostaly v období mezi válkami Kopřivnickou automobilku na špičku automobilového vývoje. Byla to jeho koncepce podvozku, poprvé použita v roce 1923 a mezi prvními použita koncepce osobního automobilu vyšší třídy s přísně aerodynamickou karosérií s nízkým odporem vzduchu a motorem vzadu.
Nákladní terénní automobily s vysokou průchodivostí v terénu na základě Ledwinkova podvozku se v Kopřivnici vyrábějí dodnes, řada osobních automobilů byla ukončena osobní Tatrou T613 a prototypem T700 ke konci devadesátých let minulého století.
Vysoká technická úroveň výrobků produkovaných kopřivnickou automobilkou pak umožnila, že po převzetí vlády komunisty v roce 1948 nebyla v Kopřivnici výroba automobilů utlumována či zastavena, ale naopak byla podporována a rozšiřována. Vynikající parametry tatrováckého, původně Ledwinkova podvozku při průchodu terénem pak umožnily stanovit kopřivnickou Tatrovku jako výrobce terénních nákladích automobilů pro všechny země RVHP. V letech 1978 - 82 pak nákladem cca 8 miliard Kčs (tehdejších korun československých) z půjčky RVHP proběhla rozsáhlá modernizace technologií určených pro vývoj a výrobů automobilů v kopřivnické Tatrovce. Včetně dovozu moderních západních technologií třeba z tehdejšího Západního Německa nebo Francie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV