O názorech úřadujícího ministra školství Roberta Plagy v tomto směru server Novinky.cz napsal: “Ministr uvedl, že by byl pro omezení státních maturit jen na didaktické testy. V současnosti se píšou také slohy a dělají se ústní zkoušky. Na podzim šéf MŠMT zahájil o možných změnách debatu s odbornou veřejností. Návrh by chtěl mít hotov v dubnu.”
Co to znamená? Zaprvé jde patrně o to zjednodušit si život. S hodnocením písemných slohových prací byly v minulosti problémy. Hodnotitelé se v tomto procesu nemohli opřít jen o množství gramatických nebo faktických chyb a nelogičností, museli se chtě nechtě vytasit se svým subjektivním postojem k textu, jak jim jej diktovalo jejich vzdělání, zkušenost a vkus. Všechny tyto položky jsou člověk od člověka jiné, i když jde o středoškolské učitele. Jde o imanentní riziko a vyžaduje se tu přece jistá míra profesní odvahy.
Zadruhé jde o zřeknutí se odpovědnosti. Dalším zdrojem rozpaků nad výsledky této části maturit byla totiž chatrná úroveň části slohových prací. Místo aby se střední škola soustředila na tuto slabinu a kultivovala písemný projev studentstva jako klíčový projev úrovně myšlení o lidském světě, zabalí tento list z charty svých základních povinností a přestane komplikovat život mládeži i sama sobě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV