Jím vlastněné sdělovací prostředky mu zajistí největší veřejný prostor, a tak se dá očekávat, že vítězem voleb se pravděpodobně stane jeho hnutí ANO.
Zmíněný fakt pouze dokumentuje tříletou cestu, kterou Babiš urazil, když vstupoval jakožto ,,homo novus" do politiky. Na této cestě se prolínaly tři roviny - politická, byznysová a mediální. Ministr financí Babiš dokázal ,,na zeleném drnu" vybudovat hnutí ANO, kde tyto roviny splynuly v jednu. Ale přiznejme si, kdo by mu před třemi lety veřil, že může uspět také ve vrcholné politice?
Když Babiš coby majitel Agrofertu zakládal v roce 2011 hnutí ANO, většina komentátorů věřila, že skončí jako Vít Bárta a jím vedené Věci veřejné, jejichž představitelé ostudně opouštěli nejvyšší politická patra. Stávající politická garnitura mu nevěřila jeho slova o všudypřítomné korupci ve státní správě, kterou považovala za lacinou vějičku. Babiš ovšem rychle založil protestní platformu, jež měla být odrazovým můstkem do velké politiky. A co je důležitější: začal s nákupy významných mediálních hráčů, aby měl zajištěn největší veřejný prostor. Nejprve to byla společnost MAFRA, z níž na protest odešlo několik dlouholetých redaktorů, koncem minulého roku pak jedno z nejvíce poslouchaných rádií, Rádio Impuls.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz