Asi nikoho už nepřekvapuje boom internetových obchodů, jejichž tržby rostou dvouciferným tempem. Stejně tak není novinkou, že český spotřebitel stále více nakupuje elektroniku, mobily a začíná více utrácet i za zábavu. Navíc ještě může oproti předchozímu roku ušetřit nemalou částku za pohonné hmoty, kterou pak utratí jinde.
Maloobchodní tržby i nadále jasně naznačují, že spotřeba domácností zůstává jedním z hlavních pilířů ekonomického růstu ČR. Čeští spotřebitelé utrácejí stále více, což nejspíše potvrdí i prosincová nejspíše rekordní data, a dohánějí ve spotřebě to, co během posledních dvou recesí zameškali. Proto vůbec nepovažujeme současný boom nakupování za problematický či potenciálně dokonce škodlivý. Naše ekonomika má stále ještě hodně daleko do toho, aby se začala přehřívat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV