Jestli o něco v lednu vzrostl výrazně zájem ze strany spotřebitelů, tak to byla jednoznačně elektronika. S ohledem na loňský lockdown však nemá vůbec smysl meziroční čísla v maloobchodně vůbec řešit. Příkladem budiž třeba aktuálních +204 % nárůst u obchodů s oblečením a obuví, jejichž reálné tržby i tak zaostávají za rokem 2019 o téměř 18 %.
Nákupní boom po covidových lockdownech, který měly podpořit mimořádné úspory domácností, v podstatě ani pořádně nezačal a v nejbližší době už asi ani neodstartuje. Na chování spotřebitelů se totiž už začíná podepisovat vysoká inflace snižující kupní sílu obyvatel. U některého sortimentu může být vidět snaha předzásobit se či urychlit nákupy před očekávaným dalším zdražením, ale na trendu se tím příliš nezmění, protože jde jen o posun v čase.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV