I v závěru roku se ukazovalo, že zatímco pozemní stavitelství dokázalo využít boom realitního trhu k expanzi, inženýrské stavitelství stále zůstává ve vleku nedostatku především veřejných zakázek. Stále platí, že po rychlém dočerpání peněz z minulého rozpočtového období EU nejsou pro rozjezd tuzemského stavebnictví připraveny podmínky, respektive projekty. Na chvíli mu tak sice pomohla vlna rekonstrukcí, avšak start nových velkých projektů se stále nekoná.
Navzdory administrativním překážkám při udělování stavebních povolení se podařilo v listopadu rozjet výstavbu skoro 2700 bytů. Bylo to o třetinu více než o rok dříve, avšak stále jde vzhledem k vývoji poptávky a nakonec i cen o nepříliš silné číslo. Poptávka sice může na chvíli zažít mírný útlum v důsledku „předzásobení“ se hypotékami, avšak na celkovém trendu trhu se nic moc nezmění. Růst životní úrovně s sebou přináší i potřebu řešit bydlení a nízké úrokové sazby zase zájem hledat investiční příležitosti. A tak nezbývá než opět očekávat, že nabídka nových nemovitostí nepředběhne poptávku ani letos, a tak ceny nemovitostí mají před sebou další růstový rok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

12:17 Jan Campbell: BRICS, výsledky a výzvy
Předpokládám, že většina čtenářů ví, že BRICS je akronym pro označení uskupení původně čtyř zemí, Br…