Jde přitom o dlouhodobý výsledek především expandujícího automobilového průmyslu, který se stal nejsilnějším průmyslovým oborem ČR, téměř největším zaměstnavatelem a hlavním exportérem zaměřeným především na unijní země, kde už od roku 2013 roste hlad po nových osobních automobilech. Boom automobilového trhu v Evropě nahrává tuzemské produkci směřující k novému historickému rekordu (ten poslední je zatím z loňska, kdy automobilky překonaly hranici 1,3 mil. osobních vozů).
Evropský trh je už pátým rokem v růstové fázi, a tak nezbývá, než si začít klást otázku, jak dlouho tento pro českou ekonomiku velmi pozitivní trend ještě může vydržet. Podle statistiky registrací se v ročním vyjádření na trhu realizuje více než 15 mil. nových vozů a každý měsíc dosud znamenal dosažení nového rekordu. Přesto je vidět, že tempo růstu automobilového trhu zvolňuje. Nijak dramaticky, ale přírůstky jsou ve srovnání s loňským rokem téměř poloviční. V samotném září došlo dokonce k poklesu trhu o 2 % a to především „zásluhou“ o 9,3 % nižších prodejů v Británii. Pokles registrací nových osobních vozů však hlásí dalších osm zemí včetně Německa (-3,3 %). Neznamená to ještě, že se dosavadní trend obrací, nicméně lze tyto výsledky brát jako první známky nasycení trhu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV