To v případě, že koridor přes Česko bude hladce průjezdný a nebude nějaká výluka. Vážíte-li si svého času, potom se z hlavního města Rakouska na sever Německa vypravíte vlakem raději oklikou přes Bavorsko. K našim jižním sousedům se rovněž jednoduše nedostanete autem po dálnici. Takovéto propojení mezi Prahou a Vídní dosud neexistuje.
Ve výčtu dopravních komplikací, které mimo jiné negativně ovlivňují tuzemskou ekonomiku, by se dalo ještě pokračovat. Například tím, že když se v jedné zemi buduje dálnice, která by měla navazovat na podobnou komunikaci v sousedním státu, měla by být jejich výstavba koordinovaná. Jinak to postrádá smysl a dálnice z ničeho nic končí někde v polích.
Z tohoto úhlu pohledu je snaha Miloše Zemana koordinovat budování dopravní infrastruktury s kolegy z Polska, Slovenska, Maďarska, Rakouska a Slovinska chvályhodná. Zároveň jde spíše o rovinu symbolickou. Má-li se zlepšit vzájemné dopravní propojení těchto států, je to věc, kterou musí vyřešit vlády zmiňovaných zemí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas