Je známo, že metro směrem do Motola je do značné míry zbytečné. Bude se prát o cestující ze severozápadní části města o třiceti tisících obyvatel s třemi trasami tramvají, které dnes jednou do Divoké Šárky, na Petřiny a na Bílou Horu.
Kdo dobře zná jižní část hlavního města mezi Krčí a Modřany, ten může jen dost těžko pochopit, proč metro nezamířilo na tamní sídliště, kde žije sto tisíc lidí, kteří nemají k dispozici nejen metro, ale ani žádnou tramvajovou linku.
Nesmyslné rozhodnutí o nové trase metra v období primátora Pavla Béma si logicky vynucuje omezení tramvají, proti tomu se nedá mnoho namítat. Otázka však zní, proč se z dosavadních třiadvaceti linek mění patnáct, proč se jedna ruší a dvě nové zavádějí.
Přitom jde už o třetí změnu za poslední tři roky. Skoro stejně velký převrat se odehrál kvůli úsporám v roce 2012, kdy se neměnily trasy pouze deseti tramvají, předloni se ještě měnily tři trasy.
Změnám se v těchto pohnutých dobách vyhnuly pouze čtyři tramvajové linky, pro přesnost jednička, sedmička, legendární devítka a sedmnáctka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz