Již rok a půl trvající oživení českého maloobchodního trhu, jež vystřídalo předchozí téměř pět let trvající půst, vykázalo i v červnu další pokračování, které již lze charakterizovat i termínem hojnost. Tento vývoj silné spotřebitelské poptávky lze zdůvodnit jak objektivním faktem dynamicky fungující ekonomiky, spojené s vyšším mzdovým ohodnocením a rostoucí úrovní příjmů, spojený s nízkou inflací a jí odpovídajícími úrokovými sazbami, to vše na velmi konkurenčním tržním prostředí, zesilovaném soustavným růstem podílu internetového a elektronického obchodu, který se v určitých tržních segmentech již stal hlavním a určujícím prostředím pro prodej určitého typu zboží a především služeb. Současně se na tomto vývoji též podepsal velmi podstatný faktor překonání strachu a obav, který zásadně tlumil spotřebitelskou důvěru v předchozím období.
Momentálně je tento vývoj až snad přílišně optimistický i při porovnání s průměrem EU, kde zejména v její západní části, ale též třeba v Polsku, registrujeme nyní jistý spotřebitelský útlum. Naopak na Slovensku lze pozorovat obdobný boom jako u nás. Ten se týká celého spektra spotřebitelského trhu, jehož tržby v červnu v České republice vzrostly meziročně o vskutku výrazných 6,9%.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva