Všichni tři tradiční operátoři na českém trhu, tedy T-Mobile, O2 a Vodafone jsou si dobře vědomi toho, že kromě očekávaných šarvátek s virtuálními operátory a mezi nimi navzájem na poli cen za volání, se příští velká bitva odehraje v připojení k internetu.
Když zůstaneme u vojenské analogie, v posledních měsících se všechny tři firmy snažily obsadit co nejvýhodnější pozice, postoupit co nejdále na (zatím) neobsazené území a dokonce zahájily i intenzivní dělostřeleckou přípravu. Boj o nejlepší pokrytí českého území rychlým mobilním internetem neustává a v loňském roce byl velmi ostrý. Před rokem mobilní operátoři také s velkou slávou ohlásili své cíle v pokrytí Česka (přesněji českých zákazníků, tedy populace) vysokorychlostním internetem. Přinejmenším dva z nich by teď asi byli rádi, kdyby se na tyto sliby potichu zapomnělo.
T-Mobile, O2 i Vodafone před časem ve vzácné shodě zákazníkům slíbili, že na konci roku 2014 bude vysokorychlostní internet dostupný pro 93 % české populace. Kvůli líbivějším datům a mapám pak také všichni tři projevili značnou „velkorysost“ při prezentování aktuálního pokrytí a konkrétních hodnot (někdo by možná řekl, že mnohdy šlo spíše o přifukování čísel a balamucení zákazníků). Velmi kreativní přístup ukázal například O2, který v srpnu potichu změnil způsob, jakým je pokrytí měřeno (či vykazováno) a ejhle! - pokrytí jejich 3G sítí se zčista jasna výrazně zlepšilo. Tedy alespoň na obrázcích a mapách prezentovaných na webu zákazníkům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz