Pro učitele druhého stupně ZŠ bude velmi zatěžující učit většinu hodin prezenčně a mezitím odbíhat k on-line výuce. Zatímco při distanční výuce mohou učitelé využívat home office, nově budou muset vést většinu hodin on-line přímo ze školy, kde na to často nemají vhodné podmínky (např. nízká rychlost internetového připojení školy jako celku, hlučné prostředí apod.).
Vynaložená energie přitom nebude mít skoro žádný pozitivní epidemický efekt. Rotační výuka sníží počet rizikových kontaktů maximálně o 16,6 % oproti prezenční výuce na celé škole. Prezenčně budou do ZŠ docházet všichni žáci prvního stupně i devátých ročníků. Polovina žáků 6. až 8. ročníků bude rovněž přítomna ve škole. Distanční způsob výuky se tudíž poskytuje pouze pro 1,5 devítiny ročníků ZŠ. Vzhledem k tomu, že první stupně bývají početnější, než je druhý stupeň ZŠ, ve většině škol to bude při přepočítání na žáky výrazně méně. V běžné základn škole tak bude každý týden přítomno 90 % žáků a pouhých 10 % se bude učit distančně. To je z epidemiologického hlediska naprosto marginální.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV