Nejen tím, že nám připomněl, že něco takového, jako národní podnik ještě existuje. V dobách plánovaného hospodářství byly podniky jen národní a moc se jim nedařilo. Dnes jsou z nich akciovky nebo už zkrachovaly. A i když některé fungují, národními už nejsou. Přináší to s sebou své.
Národní Budvar v Českých Budějovicích naopak už léta prosperuje a jak se říká, přináší eráru zlatá vejce, má zisk, žádné dluhy, velkou hodnotu registrovaných známek. Jediné, co ho trápí, jsou letité spory o svou tradiční značku s americkým globálním gigantem. Ty se vedou už sto let a z této perspektivy je těžké soudit, zdali se nyní vyvíjejí rychle, či pomalu.
Spíše je zajímavé, že americká firma koupila v poslední době jiný budějovický pivovar a obecně se soudí, že zájem má nikoliv o vaření piva, ale právě o svou přítomnost na jihu Čech, kdyby se náhodou nějak měnil majetkový statut letitého konkurenta. Sloučit ho a zbavit se tak sporů, to je jistě snem každé velké firmy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz