Radomír Malý: Boj o rodinu se přenesl do nitra Katolické církve. Cenzura – a kardinál přistižený na hruškách

19.10.2014 20:01 | Zprávy

Radomír Malý komentuje výsledky právě skončené biskupské synody o rodině, kde se tzv. modernisté podporovaní papežem pokusili zasadit Kristově církvi další tvrdou ránu

Radomír Malý: Boj o rodinu se přenesl do nitra Katolické církve. Cenzura – a kardinál přistižený na hruškách
Foto: repro, tan
Popisek: Papež František

Katolická církev vždycky byla - a dosud díky Bohu stále je - chápána jako hráz proti postupujícímu útoku nejnovějších ideologických proudů a vlád mnoha států na rodinu. Gender ideologie, přesvědčivě demaskovaná v letos u nás vydané knize Gabriely Kuby "Globální sexuální revoluce", chce nahradit tradiční rodinu promiskuitními vztahy, volnými svazky "na hromádce" a zejména homosexuálním soužitím partnerů.

Mráz přichází z Německa

Tento proces nastartoval už v 18. a 19. století zápas osvícenců, liberálů a později socialistů o legalizaci rozvodů. Když toho bylo dosaženo, následovaly požadavky co nejvolnějších rozvodových pravidel. Po tzv. "sexuální revoluci" v západním světě r. 1968 se volalo po legalizaci mimomanželských soužití, což vyvrcholilo dnešním frontálním útokem na monogamní rodinu, tvořenou jedním biologickým otcem, jednou biologickou matkou a dětmi.

Vyhlídky nevěstí nic dobrého. Jenže zůstává ještě neviditelná síla modlitby - a proti ní vnitrocírkevní rozvratníci mnoho nezmohou.

Katolická církev tomu od prvopočátku čelila, jak o tom svědčí řada papežských i jiných dokumentů. Nicméně zhoubný jed genderismu pronikal postupně i do jejího nitra. Až dosud disponovala církevní autorita dostatečnými imunními látkami ve formě encyklik a rozhodnutí Kongregace pro nauku víry, jimiž rozkladná hnutí tohoto typu dokázala paralyzovat. Bohužel za nynějšího papeže Františka došlo k nežádoucímu posunu v této věci, jak markantně ukazuje průběh současné mimořádné synody o rodině.

Hned 4. den v úřadě tento pontifik veřejně pochválil heterodoxního německého kardinála Waltra Kaspera za jeho "hlubokou" teologii. Kasper, jak známo, patří k duchovním dědicům Rahnera a Schillebeeckxe, který spolu s nimi odmítá uznat, že zmrtvýchvstání Krista je historickou událostí a přiznává mu pravdivost pouze v oblasti subjektivně chápané víry. Když byl v 90. letech biskupem v německém Stuttgartu, podepsal spolu s mohučským biskupem Karlem Lehmannem a freiburským arcibiskupem Oscarem Seierem prohlášení, aby ke svatému přijímání mohli přistoupit „všichni znovusezdaní, kteří jsou ve svém svědomí přesvědčeni, že jejich první manželství je nulitní."

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

církev , Malý

autor: protiproud.cz

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Záhada daru

Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vladimír Ustyanovič: Někteří novináři mají empatii dozorců plynových komor

9:26 Vladimír Ustyanovič: Někteří novináři mají empatii dozorců plynových komor

Katastrofa indického letadla společnosti Air India probudila v českých médiích potřebu různých pisál…