Předkladatel tohoto návrhu, bavorský křesťanský sociál, spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt, přesvědčoval plénum parlamentu o nutnosti změny financování výstavby silnic.
Chceme nastolit spravedlnost při financování naší silniční sítě, když naši občané musí v sousedních zemích platit mýtné.
Hladké schválení mýtného přesvědčivou většinou má však především příčinu v dopravní situaci, které jsou vystaveni i poslanci. Doba, kdy dálnice zajišťovaly rychlý provoz, je dnes pouhým snem. Údržba téměř jejich 13.000 kilometrů za provozu se obdobně jako na naší D1 projevuje každodenními zácpami, které zaviňují hodinová zpoždění.
K tomu nyní přistupuje problém s dosluhujícími 6000 mosty různého druhu, které budou muset být jako u nás často znovu postaveny. Na to však chybí v současné době prostředky, protože německý rozpočet je od loňského roku po 30 letech konstruován jako vyrovnaný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz