Před nedávnem vydala americká filmová akademie „manuál“, stanovující podmínky pro udílení amerických Oscarů (ZDE). S úžasem jsme se dočetli, jaké procentuální zastoupení menšin, žen, příslušníků LGBT komunity a dalších minorit musí tvořit natáčecí štáb, herci ve vedlejších rolích nebo hlavní postavy.
A neuplynul ani měsíc a zapne-li si divák první program naší veřejnoprávní televize v nedělním hlavním vysílacím čase, co na něho vyskočí?
Třídílný výpravný seriál Herec z období komunistické diktatury padesátých let minulého století.
A hlavní postava tohoto seriálu?
Sympatický mladý homosexuál.
A jen letmo ostatní dramaturgická produkce ČT v posledních letech:
Čtyřdílná série Rédl (rok 2018 - ZDE), hlavní postava je vojenský prokurátor s homosexuální orientací
Četníci z Luhačovic (rok 2017 - ZDE), jedna ze tří hlavních postav je s homosexuální orientací, slovník jeho „parťáka“ (heterosexuála) oplývá sexuálními hrubostmi v dialozích typu “Já bych šu..l“ charakterizující úroveň tohoto seriálu zasazeného do atraktivního prostředí.
Marie Terezie 1. a 2.díl (rok 2017 - ZDE), mezinárodní koprodukční projekt ČT, kde již na úplném začátku na vás vyskočí soulož královského páru. Postava sympatického homosexuála zde chybí, nedočkáte se ho ani ve vedlejší roli (hledejte ho v normálním 18.století), ale do budoucna dramaturgové ČT určitě na problému zapracují… Aspoň hlavní postava ženy panovnice (té si mimochodem hodně vážím) musela zahřát duše všech feministických srdíček.
Vrátíme-li se zpátky k absurdním požadavkům americké filmové akademie na udílení Oscarů, pak musíme suše konstatovat, že Česká televize tyto požadavky začíná plnit už nyní i bez manuálu. Seriálová produkce České televize tak v posledních 5 letech pod vedením generálního ředitele Petra Dvořáka splňuje genderové i menšinové požadavky nevídaným způsobem. Dramaturgická tvorba se často soustředí na postavy „sympatických homosexuálů“ skrývajících svou orientaci, nebo postav heterosexuálů oplývajících sexuálními vulgaritami.
Česká televize bourá hodnoty a aktivisticky vychovává
Otázkou je, proč Česká televize netočí strhující seriály nebo příběhy obětí např. z 50.let minulého století, kteří svým životem prokázali osobní statečnost nebo se dokonce dokázali vzepřít totalitě?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV