Rudolf Mládek: Britové s Arrivou vyrazili dveře, v EU s nimi práskli

31.01.2020 19:35

A udělali jen správně. Zmiňovaná železniční společnost Arriva je dceřiná společnost státního molochu Deutsche Bahn a své cestující v Británii nezřídka sužovala zpožděním vlaků a rušením spojů. Obvyklým neduhem byl i nedostatek strojvůdců.

Rudolf Mládek: Britové s Arrivou vyrazili dveře, v EU s nimi práskli
Foto: Archiv Rudolfa Mládka
Popisek: Rudolf Mládek
reklama

Možná to bylo i tím, že Bulharští strojvedoucí, co se údajně tak neslavně vyznamenali v barvách Arrivy v České republice, nemohli v té době pracovat v Británii. (1). Arriva se v Británii nevyhnula ani problémům s jízdním řádem ani zpožděným dodávkám nových vlaků.

Britskou licenci získala Arriva na deset let slibem, že nabídne nové a renovované vlaky, více spojů, vylepší stanice a nabídne možnosti pro snížení jízdného. (2).Vše zůstalo jen na papíře, protože ten snese vše. Po pěti letech došla Britům trpělivost. Provozovat vlaky tak špatně, jako to činila Arriva, se totiž jen tak nepodaří. Ostatně Arriva jen pomyslně kopírovala politiku Evropské unie. Sliby rozdávala a výsledkem byla jen mizérie. Moloch zůstane molochem a pokud se nezačne sám měnit, lepší nebude.

Množná, že radikální řešení Britů přiměla českou odnož Arrivy, aby po maléru, který si sama v České republice způsobila, se tato společnost vydala jinou cestou . Liberecký kraj totiž zadal od 15.prosince 2019 Arrivě provoz řady osobních vlaků a Arriva v Libereckém kraji provozuje podle smlouvy s ministerstvem dopravy i rychlíkové linky. Jenomže začátky provozu Arrivy se ukázaly doslova odstrašující a to nejen na Liberecku, ale také a na Rakovnicku či Zlínsku. (3) Až hrozba výpovědí s ukončením jejich provozu přiměla tohoto „soukromého“ dopravce k jinému přístupu.

Nově v České republice společnost Arriva provozuje i vlaky Siemens Desiro. S vlakovou „půjčovnou“ Alpha Trains se totiž dohodla na pronájmu pěti jednotek už v prosinci loňského roku. To sice nevyřeší všechny problémy, ale jistě to je možné prohlásit za začátek nápravy. Doufejme, že Arriva bude mít i dost strojvedoucích, kteří zvládnou alespoň základní dopravní pokyny v češtině. A budou mít i předepsaná dopravní spojení. Dovoz cizokrajných strojvedoucích rozhodně nese svá nemalá rizika, o zdravotních podmínkách ani nemluvě. Ostatně poslední vyhláška českého ministerstva dopravy týkající se způsobilosti strojvedoucích je ve stádiu přezkumu, protože obsahuje ustanovení odporující nařízení Evropské komise a bude zajímavé, jak se železniční dopravci vyrovnají s tímto stavem.

Britové ukázali, že na špatnou práci a špatné jednání platí jenom jedem přístup. Takové partnery odřezat. A ukázali to i Evropské unii. Třeba to někteří „udržitelní“ provozovatelé železniční dopravy konečně správně pochopí, protože neudržitelní politici v EU nepochopili vůbec nic. Zatím to vypadá, že Británie dlouho zůstane ve svých krocích sama, ale může to platit přesně do prvního evropského maléru. A ten je více než na spadnutí.

Zdroj:
(1) ZDE
(2) ZDE
(3) ZDE

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Štěpán Křeček: Státní rozpočet se vydal na cestu k rekordnímu schodku

22:01 Štěpán Křeček: Státní rozpočet se vydal na cestu k rekordnímu schodku

„Restriktivní opatření proti šíření koronaviru výrazně sníží příjmy státního rozpočtu. Kompenzační o…