Takže nové lokomotivy Českých drah budou jezdit vysokou rychlostí pravděpodobně jen na zahraničních tratích. Protože avizovaných a připravených 20 kilometrů trati s možnou rychlostí 200 km/h do Českých Budějovic díru do světa neudělá a další plány, jako třeba trať do německých Drážďan jsou v horizontech desítek let. Než se trať postaví, budou tyto nové lokomotivy zastaralé.
Dopadnou jako Pendolina, která sice byla vybavena výzbrojí pro tři systémy (2 x český a jednou rakouský shodný s německým) a schopností jezdit 230 km/h, ale jezdí jenom doma v Česku a jen rychlostí max.160 km/h, a tak část vynaložených peněz zbytečně propadla, protože se díky špatnému politickému rozhodnutí kvalita Pendolin vůbec nevyužívá. Proč, to nikoho, ani současné politiky ani média nezajímá. U veřejnoprávních médií je to skoro podivné. To už je plýtvání veřejnými penězi nezajímá? Proč ne?
A tak zatímco Česko nedohání ani tu Evropu, ani tu Čínu či Japonsko, svět se posouvá dál a my jen můžeme trudně sledovat, jaké plány mají ti, co na rozdíl od českých vlád nezaspali ani dobu ani nic jiného. Na programu dne je totiž hyperloop, tedy doprava na principu potrubní pošty. Ten je znám přes sto let a najdeme jej i ve filmech, namátkou uvedeme válečný film Potopte Bismarck z roku 1960. Tedy nic nového pod sluncem. Navíc už v roce 1870, jak uvádějí nytimes.com, společnost Beach Pneumatic Transit proháněla kapsli pro cestující pod Brodwayí na Manhatanu pneumatickou silou. V roce 1905 zahájená výstavba metra ale nakonec jako hlavní veřejná doprava v New Yorku zvítězila.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV