Rychlá spojení totiž umožňují, aby do velkých aglomerací dojížděli v dobrém čase lidé i z větší vzdálenosti a snižuje se tím tak na výstavby bytů v těchto městech a zároveň se nevylidňují města menší, odkud lidé dojíždějí. Fakta, která jsou v takovém Japonsku známa již od šedesátých let minulého století. A nejen tam.
Premiér chystá „Národní investiční plán“, jehož zatím neveřejný výtisk v TV Barrandov ukazoval. Nevíme dosud, na jaké období je plánován, v jaké výši a jaké prioritní projekty si tam stát připravil. Soudě podle společného příslibu ministerstva dopravy a SŽDC (Správa železniční dopravní cesty), jsou v Národním investičním plánu zahrnuty i investice na nové vysokorychlostní tratě (VRT), které se údajně začnou za šest let stavět. Po více jak třiceti letech od prvního plánu výstavby VRT se snad nějakých kousků tratí dočkáme. Že se to takto nikde ve světě nedělá resp. nestaví, to ví asi i školák základní školy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV