Sdružení českých taxikářů: Kope Asociace řidičů alternativních taxislužeb za alter-řidiče?

01.07.2019 21:00 | Zprávy
autor: PV

Celé poválečné dekády vedly ve světových metropolích k regulaci taxislužby. Důvodů bylo hned několik. Především profesionalita služby, zaručující bezpečnost zákazníka. Potom bylo potřeba zajistit, aby taxi zůstalo „luxusním zbožím.” Taxi by mělo být doplňkem městské hromadné dopravy a nikoli ji nahradit. Další důvod byl, aby si řidič taxi svou prací mohl vydělat na běžné živobytí.

Sdružení českých taxikářů: Kope Asociace řidičů alternativních taxislužeb za alter-řidiče?
Foto: Archiv
Popisek: Taxi

Na Slovensku nedávno pustili taxislužbu z řetězu. Stejně, jako se to chystáme udělat u nás. Výsledek je převis nabídky. Například v Trenčíně se jezdí po centru za dvě eura. To jsou necelé dva lístky na autobus. To je samozřejmě pod udržitelnými náklady na provoz taxi.

Je řada cest, jak vyvážit poměr mezi cenou za přepravu v taxi, ekologií a ekonomikou. V některých městech se reguluje počet taxi, v jiných jsou velmi náročné zkoušky, jako například v Londýně, jinde je taxislužba provozována, jako městský podnik, zaměstnávající řidiče. Je to celé o tom, aby taxislužba uživila řidiče, nepřinášela dopravní kolapsy a nenahrazovala MHD.

Naprosto triviální profesní zkoušky, které AŘAT (pěkná zkratka...) nesprávně nazývá zkouškami z místopisu jsou pouze malým sítem v rozsahu běžné zkoušky na VŠ, které prověří, že uchazeč umí česky a má potřebné mentální schopnosti k výkonu povolání. Zabraňují tomu, aby práci mohl vykonávat kdokoli. Jsou regulátorem, který také zajišťuje adekvátní cenu práce taxikáře.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Michal Mikulenka: Novoroční přání České televizi

12:30 Michal Mikulenka: Novoroční přání České televizi

Otevřený dopis na adresu České televize.