Na začátku neměl bitcoin prakticky žádnou hodnotu, dnes se obchoduje za přibližně 4 000 dolarů. Takto masivního nárůstu v ceně dosáhla kryptoměna díky geniálnímu marketingu, kdy o bitcoinu psala všechna světových médií a ten se tak dostal do širokého povědomí lidí. Přestože však o bitcoinu téměř každý již slyšel, pro běžné transakce jej lidé příliš nevyužívají. V tom spočívá největší slabina bitcoinu. Lidé mu nepřišli na chuť a stal se kryptoměnou pro omezené množství technologických nadšenců.
„Když jsem o bitcoinu v průběhu roku 2017 přednášel na konferencích, všiml jsem si, že většinu lidí nezajímá, jak bitcoin funguje. Účastníci konferencí se pouze chtěli dozvědět, jak mohou bezpracně vydělat co nejvíce peněz. Tehdy jsem si uvědomil, že celý trh kryptoměn ovládá chamtivost a vzniká na něm velká bublina, na kterou jsem společně s dalšími ekonomy dlouhodobě upozorňoval. Mnozí lidé však na tato varování nebrali zřetel a dnes jsou v hluboké ztrátě,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV