Václav Danda: Práce stejné agentury jako při 11. září? Více otázek než odpovědí

03.04.2015 9:16 | Zprávy

VÁCLAV DANDA se zamýšlí nad příčinami pádu německého airbusu a důvody zjevné mediální masáže, které jsou občané vystaveni a jež nese podobné znaky jako v předchozích případech mediálních mystifikací.

Václav Danda: Práce stejné agentury jako při 11. září? Více otázek než odpovědí
Foto: thinkstockphotos.com
Popisek: Havarované letadlo, ilustrační foto

Havárie airbusu ve francouzských Alpách, při které zahynulo 150 pasažérů včetně posádky, se zdála být zpočátku, při vší pochopitelné hrůze, relativně jasná. Konečně, chtělo by se trochu cynicky říci. Po dvou předchozích tragédiích boeingů malajských aerolinií, jejichž pravdivé objasnění je v nedohlednu, se v první chvíli zdálo, že tentokrát šlo o „normální“ havárii. Jenže její přinejmenším dosti nestandardní vyšetřování jakoby „v přímém přenosu“, ignorování řady nejasností a především obrovská mediální kampaň, která zjevně má zafixovat ve veřejnosti „první verzi“, začala otevírat jiné otázky. Po více než týdnu je jich více než odpovědí.

Je proto užitečné zamyslet se nad tím, zda oficiální verze o psychicky narušeném německém kopilotovi, který záměrně navedl letadlo na skalní masiv, která je den za dnem „podepírána“ novými a novými „důkazy“, je skutečně věrným obrazem toho co se nad Alpami odehrálo. Mnohé totiž opět nasvědčuje tomu, že jsme svědky další mediální manipulace, která má za cíl skrýt skutečnou příčinu tragédie a svalit vinu na ty, kdo se již nemohou bránit. Co se tedy vlastně odehrálo? Respektive – co o tom víme?

Rozpačitý rozjezd

Airbus A320 společnosti Germanwings odstartoval 24. března v deset hodin ráno z Barcelony do Düsseldorfu a za půl hodiny dosáhl letové hladiny 11 km. Záhy začal údajně klesat rychlostí až 900 metrů za minutu  a z obrazovek radarů zmizelo letadlo v 10.47. Po dopadu v horách ve výšce zhruba 2000 metrů nad mořem se letoun roztříštil o skálu. Nikdo neměl šanci přežít.
V prvních informacích o tragédii se ještě hovořilo o tom, že pilot vyslal nouzový signál. Například podle webu heavy.com, který citovala všechna světová média včetně našich, pilot údajně vyslal nouzový signál 7700, což znamená, že letadlo je v nebezpečí a potřebuje při přistání prioritu. Zpráva o nouzovém signálu je klíčová, neboť vyvrací pozdější mediální verzi příběhu.

Druhý den poté již francouzské úřady zkoumají první nalezenou „černou skříňku“ se zvukovým záznamem z kabiny a nevylučují žádnou příčinu tragédie včetně terorismu. Objevuje se také zpráva, že důležitým svědectvím by mohla být výpověď pilota stíhačky Mirage 2000. Ta odstartovala, když piloti airbusu neodpovídali na výzvy věže, a podle svědků se k letadlu přiblížila. Tato zpráva ovšem z pozdějších mediálních výstupů jako zázrakem mizí. Proč nemáme vědět, zda tam jedno či dokonce dvě letadla „asistovala“?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: protiproud.cz

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Korupce

Co jste udělali pro potlačení korupce, když jste byli ve vládě? A je podle vás bitcoinová kauza korupční kauzou? Horáková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Falešný přízrak Mnichova a kompromisní mír

15:49 Jiří Weigl: Falešný přízrak Mnichova a kompromisní mír

Denní glosa Jiřího Weigla