To, že jeden sponzor může dát dar v maximální výši tři miliony korun, prakticky vylučuje stávajícím parlamentním stranám novou politickou konkurenci, která by je při volbách mohla reálným způsobem ohrozit.
Devadesátimilionový limit pro financování volební kampaně naopak neříká vůbec nic o skrytých nákladech kampaně, o nejrůznějších slevách a bonusech, například při zveřejňování inzerce, či sankcích v případě použití skrytých nákladů kampaně.
Nepočítá třeba s tím, že hnutí ANO, jelikož je jeho generální sponzor a vůdce zároveň majitelem mediálního impéria Mafra, bude využívat cen reklamy se slevami a má také nesrovnatelně jiné, vyšší možnosti sebepropagace ve svých, a nepochybně také v spřátelených médiích a podobně.
A nepočítá ani s fenoménem, který do české politiky vnesl miliardář Babiš, který jako vlastník mnoha médií vede v podstatě celoroční volební kampaň, a to aniž by jeho volební stranu cokoli stála a aniž by se to počítalo do devadesátimilionového limitu. Takovéto možnosti jiné politické strany nemají.
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV