Českou republiku dlouhé doby trápí nejen nedostatečně rozvinutá dálniční síť, ale také kvalita stávajících dálnic – a bohužel se to týká i nově postavených úseků. A podle rozhovoru hostů druhé části nedělních Otázek Václava Moravce, generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy, bývalé ředitelky kontroly kvality staveb ŘSD Miroslavy Pošvářové a ředitele Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd Josefa Stemberka není vůbec jisté, že se blýská na lepší časy.
Problémy kvality staveb českých dálnic netrápí jen řidiče, kteří pak ony dálnice nemohou využívat v plné míře, ale jsou také dodatečnou finanční zátěží pro stát. Pokud se podíváme na problémy, které české dálnice vykazovaly v posledních sedmi letech, můžeme jich jmenovat mnoho.
V roce 2010 byly hojně diskutovaným tématem například hrboly, které se vytvořily na nově postaveném úseku dálnice D11 u Dobřenic. Ukázalo se, že hrboly se na dálnici vytvořily, protože nebyl dostatečně dobře proveden hydrogeologický průzkum a onen 250 m dlouhý nejproblematičtější úsek ležel přímo na dně bývalé rybniční soustavy a voda zde byla pouze půl metru pod povrchem. Oprava tohoto úseku dálnice stála 100 milionů korun
V roce 2012 vrátilo ŘSD společnosti Eurovia (tehdy Dálniční stavby Ostrava) zvlněný úsek D47 u Ostravy. Na 8,5 km dlouhém úseku tehdy kontroloři objevili až neuvěřitelných 901 vad. Cena opravy úseku byla vyčíslena na 4,5 miliardy korun. Později se ukázalo, že pod povrchem dálnice chybí celá jedna vrstva materiálu…
V roce 2012 se řešil havarijní stav dálničních mostů opět na dálnici D47. Kvůli jejich stavu na ně směly vjíždět pouze osobní automobily. Mosty, ač byly v provozu pouze pár let, byly podle tehdejší mluvčí ŘSD ve stavu, jako by byly v provozu již dvacet let…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV