Vladimír Lich: Ve své funkci řádně hospodářím a vyjednané úspory o tom svědčí

16.08.2012 16:31

Vyjádření generálního ředitele DPP ke krokům dozorčí rady

Vladimír Lich: Ve své funkci řádně hospodářím a vyjednané úspory o tom svědčí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

Generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Vladimír Lich nesouhlasí s informacemi, které jsou uváděny, jako hlavní důvod mého odvolání z funkce předsedy představenstva.

„V současné době je majetek Dopravního podniku hl. m. Prahy a. s. pojištěn a jinak tomu nebude ani 1. ledna příštího roku. Veřejná zakázka na výběr pojišťovny byla původně připravována společnostmi, které organizovaly výběrová řízení pro DPP v minulosti. Nicméně několik z nich bylo součástí právní analýzy, která prověřovala pochybné a médii kritizované smluvní vztahy. Proto Dopravní podnik poptal 7 společností, a následně vybral AK Havel & Holásek pro přípravu zadávací dokumentace a organizaci veřejné zakázky. Díky tomuto postupu došlo k mírnému časovému prodlení, ale nejedná se o nic, co by mohlo způsobit zásadní komplikace. Po důkladné analýze jsme zvolili variantu využití služeb makléře, která je naprosto standardní u velkých firem typu DPP, naopak vztah přímo s pojišťovnou je pokládán za nestandardní. Hlavním důvodem je limitovaný rozsah českého pojišťovacího trhu, kdy makléř má za úkol zajistit oslovení velkých evropských, případně amerických pojišťoven, které jsou cenově výhodnější. Makléř má veškeré know-how a poskytuje klientovi plný servis při výběru pojišťovny. Úspora proti variantě napřímo soutěženého pojištění s pojišťovnou může být až 20%. Případný časový nesoulad by se jednoduše překlenul prodloužením stávajících smluv. Je tedy více než zřejmé, že argumentace v případě mého odvolání je pouhou záminkou. Společnost a její majetek bude pojištěn, tedy i po 1. 1. 2013.,“ uvedl Vladimír Lich, generální ředitel Dopravního podniku. Zároveň oponuje důvodům jeho odvolání, jak je uvedla dozorčí rada:

1)Prováděné změny nejsou pomalé, nekoncepční a nesystémové. Naopak jsou koncepční a systémové. Lze to ukázat na přehledu úspor, které se podařilo vyjednat.

a)Jednání o komplexním bezpečnostním systému přinese úsporu až 1,2 miliardy korun.
b)Jednání se Škoda Transportation přineslo úsporu 1 miliardu korun pro rok 2012, když se podařilo dohodnout snížení dodávky počtu tramvají z 32 na 17. Zároveň se podařilo prodloužit jejich záruční dobu z 31 na 43 měsíců. Nadále se jedná s Škoda Transportation o tom, že se sníží dodávka tramvají o 17 kusů i v roce 2013 a tím by se ušetřila další 1 miliarda korun.
c)V současné době platí DPP za IT služby částku společnost CSC 1,2 miliardy korun za 4 roky. Nová jednání přinesou úsporu 400 milionů korun za stejnou dobu.
d)Novému vedení DPP se podařilo vyjednat roční desetiprocentní úsporu na úklidové služby.
e)V rámci rekonstrukcí tramvajových tratí se díky důslednému soutěžení podařilo uspořit 200 až 300 milionů korun ročně.
f)Podařilo se vyjednat i výrazně nižší koordinační přirážku v rámci stavby metra A cca 4 milionu korun.

2)Komunikace s dozorčí radou.

„Jelikož někteří členové dozorčí rady mě tlačili, abych na pozice v rámci DPP dosadil jimi navržené konkrétní lidi, o jejichž motivaci pochybuji, snížila se tím moje důvěra v dozorčí radu,“ vysvětluje generální ředitel Vladimír Lich.

3)„Zároveň odmítám, že by chod DPP byl ohrožen. Přistupuji ke své funkci s péčí řádného hospodáře a výše uvedené úspory o tom svědčí,“ dodává Lich.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ladislav Jakl: Divé činy v pozadí divočiny

9:39 Ladislav Jakl: Divé činy v pozadí divočiny

Až pojedu zítra (3. května) od Mariánských lázní směrem na Cheb, budu se dívat doprava. Což se na to…