Povinnosti SŽDC jako správce státního majetku a provozovatele drah jsou zákonem jasně dané. V souvislosti s Kozí dráhou v Ústeckém kraji jsme psali o dlouhodobém nedodržování zákona stavebního a nezákonným podmiňováním údržby oproti objednávce (ZDE).
Podkrušnohorská lokálka není jediným případem. Dlouhodobé zanedbávání údržby konkrétních tratí (nádražní budovy jsou samostatnou kapitolou) a omezování regionální železniční dopravy znají lidé ve všech krajích České republiky.
Paradoxem je, že Správa železniční dopravní cesty argumentuje tím, že na dané dráze není objednán provoz, a pokud někdo zájem projeví, je údajně možné trať relativně operativně zprovoznit (více ZDE).
Chcete-li však drážní kapacitu, resp. dopravní cestu pro jízdu vlaku objednat v praxi, SŽDC vám to neumožní s odůvodněním, že trať je v nevyhovujícím technickém stavu a její zprovoznění podmiňuje zárukou objednávky minimálně na pět let dopředu.
Připomeňme, že pravidelnou veřejnou dopravu na regionálních tratích zpravidla objednává kraj, přičemž zastupitelské orgány jsou volené na čtyřletá období, což jim rozhodování o dlouhodobějších objednávkách neulehčuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV