Čerstvé statistiky o průmyslové výrobě v červnu berme jako varování, že svět se opravdu, ale opravdu hodně mění, i když si to mnozí z nás nepřejí. Meziroční pokles průmyslové výroby po očištění od vlivu rozdílného počtu pracovních dnů činil 3,8 procenta, a to je opravdu hodně. V brzdu se mění někdejší tahoun, automobilový průmysl, který klesal o 7,9 procenta. A když vidíme také informaci o poklesu nových zakázek na auta o 8,9 procenta oproti loňskému červnu, musíme si to dát dohromady se zprávami o zásadní změně nálad na automobilovém trhu, ke které došlo prakticky během jediného roku.
Auta s dieselem už jsou vnímána jen jako krátkodobá investice, jen pro ty, kdo jezdí furt a auto v krátké době bezpečně zničí, takže jim nebude vadit, že už je nebude možné za rozumnou cenu prodat. Mění se také pohled na elektrická auta, zejména ta, která jsou určena pro pojíždění po městě a nevyžadují dlouhý dojezd. Poptávku ve světě usměrňuje vyhlídka, že s jiným autem vás za pár let do některých velkých městských center ani nepustí.
Česká auta na tom nejsou sama, agentura Bloomberg píše o propadu celého evropského prodeje, který začal už v květnu. Třeba německý Daimler, který měl v květnu prodeje o 7,9 procenta nižší než před rokem, zároveň zaznamenal devátý pokles za posledních deset měsíců. Za hodně může pokles poptávky v Číně, která je teď ve vytlačování emisí z měst velice radikální.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV