Jenže to byl řeč jen o starých dvoulitrových dieselech EA 189, jejichž nasazování – i do Škodovek - letos skončilo. Teď však americká EPA rozšířila vyšetřování o nejnovější modely luxusních šestiválců, které se dávají do Audi a Porsche.
Po amerických regulátorech se o vozy VW začali zajímat také kolegové z Jižní Koreje, Itálie a Francie. Německá vláda okamžitě vyslala do Wolfsburgu komisi a chce se podívat také na další domácí automobilky. A místní státní zástupce zvažuje také trestní řízení. Ozvala se i Evropská komise. Automobilový průmysl vstupuje do fáze stažených kruhových svalů.
A ohrozila jej nezisková nevládní organizace Mezinárodní rada pro čistou dopravu ICCT, která na problém přišla po ročním pátrání. Teprve pak to předala americké EPA a ta zasáhla. Samotná ICCT definuje své poslání jako péči o snížení environmentálních dopadů a zlepšení energetické účinnosti silniční, námořní a letecké dopravy v zájmu veřejného zdraví a boje proti klimatickým změnám.
http://www.theicct.org/about-icct
Pokud jde o VW, z inženýrského hlediska to byl husarský kousek – pár řádek kódu v řídícím systému dokázalo testované motory převést do nejpřísnějších emisních limitů. Ale jen při testu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV