Zdeněk Joukl: V dopravě dva metry neplatí?

16.01.2021 21:46

Ve veřejné osobní dopravě se rozestupy 2m a občas ani roušky nedodržují. Zmizela i desinfekce, která byla v březnu až červnu.

Zdeněk Joukl: V dopravě dva metry neplatí?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Autobus MHD

(Dva metry nejsou dva metry, ale třeba jen 30 cm)

Základní pravidla ochrany před koronavirem jsou tři: ruce (mytí, desinfekce), roušky a rozestupy 2m (vzdálenost od ramen).

Ve veřejné osobní dopravě se rozestupy 2m a občas ani roušky nedodržují. Zmizela i desinfekce, která byla v březnu až červnu. Proč?

Protože vítězí ekonomika, zisky a „neviditelná ruka trhu“ nad zdravím a životy občanů.

Když je plný autobus, plný vagon vlaku nebo metra, tak jsou náklady na jízdu menší, než kdyby jely autobusy dva, a nebo jely v soupravě dva vagony. Navíc ani nošení roušek v dopravě nefunguje na sto procent.  Přitom veřejná doprava je nebezpečná už tím, že lidé jsou zde v kontaktu déle než je hranice 15 minut. Stává se, že průvodčí ve vlaku nebo řidič autobusu vidí ve voze někoho bez roušky, ale dělá, že ho nevidí a nezasáhne. A to proto, že by se dotyčný mohl naštvat, a pak jezdit s konkurencí. Takže opět ekonomika vítězí.

P.S. Co by pak dělal řidič nebo průvodčí, kdyby někdo ve voze začal kouřit? (Což je méně nebezpečné pro cestující než rouška na půl žerdi)

Jenže, když pomineme důležitost zdraví a životů lidí, tak stejně i ekonomicky je nedodržování pravidel nevýhodné. Více nemocných lidí potom táhne ekonomiku a hrubý domácí produkt (modlu ekonomů) dolů. Také dluhy státu vlivem kompenzací neuvěřitelně rostou – což také znamená ovšem ještě úroky navíc).

Občan ze svých daní, například přes jeden nejmenovaný Krajský úřad, posílá autobusovým dopravcům příspěvek přibližně 39 Kč na kilometr jízdy. Vlakovým dopravcům pak 140 Kč na jeden kilometr jízdy. Takže on je ten, kdo by měl také rozhodnout o upřednostnění ekonomiky nebo svého zdraví. Podle častého přání mezi lidmi „Hlavně zdraví“ by to jistě dopadlo v neprospěch ekonomiky.

(„Raději budu jíst suché brambory, ale budu naživu a zdráv!“)

Praktické řešení problému spočívá například ve větším počtu vagonů u vlaků a v častějších spojích u vytížených autobusů. Označit nebezpečně blízká sedadla páskou „zákaz vstupu“ by pro šikovného řidiče nebo průvodčího neměl být neřešitelný problém.

Vydržet

Čisté ruce, roušky, rozestupy
to je pro vir pohroma,
nechápe to jenom hlupák tupý -
tak bojujme, proboha!

Vlivem koronaviru zemřelo u nás od března již více než 14.000 lidí. Většinou našich rodičů, babiček a dědečků. Chceme, aby umírali další a další?

Ing. Zdeněk Joukl

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Lhali nám před lety, nebo nám lžou dnes?

11:34 Jiří Paroubek: Lhali nám před lety, nebo nám lžou dnes?

Ti, kteří ovládají náš svět, a tím i naše životy, spoléhají na krátkost a nedokonalost naší paměti. …