V druhém kole bude mít každý finalista při veřejném slyšení deset minut na to, aby představil svou koncepci veřejnoprávní televize. a členové Rady ČT pak budou mít půl hodiny na kladení svých otázek.
Otázky potencionálním generálním ředitelům ČT již položila média. Novináře zajímá, jak hodnotí uchazeči své šance, jak nahradí výpadek příjmů z reklamy, nebo zda budou chtít zvýšit koncesionářské poplatky. Z mého pohledu, by se však média měla ptát na zcela jiné věci, které vyplývají z výjimečného statutu, který Česká televize má. Občany, tedy skutečné majitele média veřejné služby, kteří si televizními poplatky platí nezávislost veřejnoprávní televize, by mělo především zajímat, jak ti, kteří se ucházejí o post šéfa České televize, chápou právě onu veřejnou službu.
V prvé řadě bych se z médií chtěla dozvědět, proč kandidáti usilují o to, stát právě v čele média veřejné služby a v čem spočívá jeho smysl a úloha ? V čem jsou, z jejich pohledu, odlišná od médií komerčních? A tuto představu uchazečů by nezávislí žurnalisté měli zkoumat tím spíš, že čtyři z pěti uchazečů nikdy v žádné veřejnoprávní oblasti nepůsobili, naopak zastávali vlivné posty v komerčních médiích či marketingových agenturách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD