„Podmínkou vstupu soukromých dopravců by mělo být zvyšování komfortu cestujících a především nezhoršování ekonomické situace státu,“ říká poslanec a předseda expertní komise pro dopravu TOP 09 František Laudát a dodává: „Ministr dopravy však tyto předpoklady zcela přehlíží.“
„V tuto chvíli ministerstvu dopravy chybí jedna zcela zásadní věc pro to, aby mohlo přistoupit k liberalizaci železniční dopravy, a to ucelená koncepce, bez které takto zásadní změny dělat nelze,“ říká František Laudát, podle kterého tak na aktuální kroky ministerstva dopravy doplatí všichni, cestující, veřejné rozpočty i státní České dráhy.
Ostrava – Krnov – Olomouc
Jako poslední příklad neuváženého chování ministra dopravy Zbyňka Stanjury František Laudát uvádí zrušení soutěže na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, která má být nahrazena podepsáním smlouvy s jediným dopravcem, společností RegioJet, na patnáct let. „Nahrazení soutěže dohodou s konkrétním dopravcem sice není postup odporující zákonu, jelikož rozsahem nepřekračuje pět procent jízdního řádu. Je však nepochybně v rozporu s odpovědným chováním vůči cestujícím i vůči České republice,“ říká Laudát a dodává: „Už nyní je jasné, že bude soukromý dopravce nárokovat vyšší dotace od státu i krajů a že si zároveň vybere na lince ty nejlukrativnější časy, což se negativně podepíše na ekonomické situaci Českých drah.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



