Eliška tak od dnešního dne plně využívá podpory základních registrů, které obsahují registr obyvatel, registr práv a povinností, registr osob a registr územní identifikace, adres a nemovitostí.
Plné propojení obě ministerstva testovala 8. března. Tehdy však nebyla uspokojena potřeba rychlé odezvy těchto dvou systémů. Na ministerstvu vnitra následně proběhly úpravy, které umožnily splnit požadavek ministerstva dopravy na odezvu ze základních registrů okolo jedné sekundy.
„Pro občany i úředníky to znamená jednodušší a rychlejší odbavení. Úředník na přepážce zadá pouze jméno, příjmení a rodné číslo. Veškeré další údaje si Eliška stáhne automaticky ze základních registrů. Odpadne tak složité vyplňování formulářů, které leckdy zbytečně prodlužovalo odbavení klientů,“ vysvětlil výhody propojení obou systémů náměstek ministra dopravy Jaroslav Deml.
Aktuální počet dotazů na základní registry je okolo 40 za minutu. Propojení obou informačních systémů budou ministerstva nadále bedlivě monitorovat.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy