Samozřejmě, že každá členská země chce na své dopravní projekty získat z evropských fondů maximum. Některým se to daří, jiní ale mají pocit, že je nová pravidla poněkud znevýhodňují. Například státy tzv. Visegradské čtyřky (tedy Česko, Polsko, Maďarsko, Slovensko) mají obavy z plánu Evropské komise financovat celoevropské dopravní projekty i z prostředků Fondu soudržnosti. Ten je momentálně určen chudších evropským regionům, měl by posilovat ekonomickou, sociální a územní soudržnost členských států.
„Komise chce z fondu převést deset miliard eur. Tyto peníze můžou chudším státům, které potřebují svoji zastaralou dopravní infrastrukturu co nejdříve modernizovat, chybět. To je velmi citlivá otázka," říká Sehnalová. Dopravní výbor má o tomto důležitém návrhu hlasovat do konce letošního roku.
Europoslankyně Sehnalová chce do té doby pozici skupiny V4 – které momentálně předsedá právě Česko - v Bruselu zviditelnit. Na dnešní debatu v Evropském parlamentu proto pozvala společně se svým polským kolegou za frakci EPP Arturem Zasadou všechny hlavní aktéry, včetně zástupce Evropské komise. „Akce se opravdu vydařila, přišly desítky vlivných lidí, europoslanců, novinářů… Bylo zřejmé, že je názory zástupců zemí Visegrádu skutečně zajímají,“ komentovala úspěšnou debatu Sehnalová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz