Co se s tím dá dělat? Poslanci ČSSD navrhují snížit spotřební daň u pohonných hmot. Ceny ropy na světových trzích a neúměrně vysoká spotřební daň v České republice je totiž to, co žene ceny za benzín a naftu do astronomických výšek. Fakt, že někde už byla překročena magická hranice čtyřiceti korun za litr je alarmující.
Odpusťte, že vás budu nudit čísly, ale v tomto případě je to nutné: V současnosti je v ČR daň z minerálních olejů u motorové nafty 10,95 Kč za litr, u benzínů s obsahem olova do 0,013 g/l činí tato daň 12,84 Kč za litr, a u benzínů s obsahem olova přes 0,013 g/l činí tato daň 13,71 Kč za litr. Navíc je na pohonné hmoty uvalena 20 % daň z přidané hodnoty.
To je přímo ďábelská kombinace. Trpí tím občané a paradoxně tím trpí i česká ekonomika jako celek. Velkodopravci si navykli nakupovat cenově výhodnější pohonné hmoty v okolních zemí, což samozřejmě není divu.
Poslanci ČSSD navrhují snížit spotřební daň z motorové nafty o 2,50 Kč za litr. U benzínu se má daň snížit o 1,50 Kč. Státní rozpočet by tím podle dostupných analýz neutrpěl, ba naopak, neboť by snížení ceny pohonných hmot logicky vedlo ke zvýšení spotřeby. Cíl předkládaného zákona je zřejmý: má ulehčit obyčejným řidičům, podpořit českou ekonomiku a zabránit zbytečným ztrátám, které vznikají, když velcí dopravci tankují v zahraničí. – Bude zajímavé sledovat, jak se k tomu postaví koaliční poslanci v Parlamentu.
Ing. Ladislav Skopal
poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD