Úspěšný podnikatel odhodil nepotřebnou programovou přítěž a jeho nafouknutá bublina laciného populismu stoupá rychle vzhůru. Vystupuje jako tribun lidu, podbízející se hlavně občanům, jejichž představa o politice snoubí neporozumění, pohrdání a strach. Především jim jsou určeny „Babišovy dobroty“. Poselství z reklamních panelů, že lid je pilný, nadaný, pracovitý, dobrý a vůbec fajn. Ovšem komanduje ho a ze společného krajíce ujídá banda bezuzdných flinků čili politických nemakačenků. Obchodník se nyní tuplovaným zákazníkům podbízí nastokrát, neboť tím voliče de facto vyvazuje ze spoluodpovědnosti za vývoj, kterého byli nespornými aktéry. Zpravidla mlčenlivými účastníky, jež mnohokrát neudělali ani to nejmenší, aby se obránili. Jen se pak opravdu, ale opravdu divili – a frustrovaně kleli.
Nikdo nepřekročí svůj stín. Ve stále strukturovanějším prostředí se potřeba zaťaté pěsti vůdců rozhodně nezmenší. Poroste. Viděli jsme to po desetiletí v třetí největší ekonomice eurozóny, Itálii. Ani region střední Evropy nezaostal. Své miliardářské zboží na sousedním politickém trhu úspěšně vyložil "Team Stronach pro Rakousko". Na Slovensku měl jiný mediální magnát, Pavol Rusko, parlamentní partaj ANO (ano!) a zdá se, že také Češi (vedeni Čechoslovákem) začínají čenichat stopu…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavel Kopecký