„Okurková sezona“ podle něj v metropoli vládne i ve srovnání s předcházejícími komunálními kampaněmi. Při nich již touto dobou byla artikulována témata, veřejně se prezentovali lídři kandidátek a probíhaly předvolební akce, byť přizpůsobené prázdninovému režimu.
Kubáčka velmi překvapuje například pasivita hnutí ANO, které takřka vůbec neprezentuje svou lídryni kandidátky Adrianu Krnáčovou. „Mně přijde, jak kdyby měli veškerý marketing připravený na kandidaturu Jana Kasla, a teď nevědí, co vlastně dělat,“ říká politolog. Přitom právě Babišovo hnutí podle něj má před pražskými voliči co napravovat, poté, co několikrát vyměnilo lídra kandidátky a stalo se naprosto nesozumitelným. Přesto se nyní zdá, že „nic nedělá“, neartikuluje žádná komunální témata. Kubáček si myslí, že ANO čeká na kampaně ostatních velkých stran, aby na ně mohlo reagovat, ale to se mu může nevyplatit.
„Vypadá to, jakoby všechny strany čekaly, až se jim voliči vrátí z dovolené, ale to se může vymstít. Když vám totiž začne kampaň současně dvacet subjektů, tak se navzájem vyruší a nepomůže to nikomu,“ myslí si.
Mírnou výhodu v tomto mají čtyři největší strany, jejichž kandidáti jsou sledováni průběžně. Hnutí ANO díky tomu, že peripetie se sestavováním jeho kandidátky sledovala i celostátní média, a ODS, TOP 09 a ČSSD díky celorepublikové známosti svých kandidátů. Ostatní strany mohou ale prý mít velký problém.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo