Filipe, paní Nerudová se chlubí tím, že frakce eurolidovců (EPP) prosadila návrh ulevující automobilovému průmyslu. Vy tvrdíte, že to byla vaše iniciativa. Popište čtenářům, kteří to nezaznamenali, o co vlastně jde?
Od srpna 2024 jsem se začal prokazatelně snažit aktivizovat Evropský parlament a od podzimu nastupující Evropskou komisi kvůli hrozbě placení pokut v hodnotě až 15 miliard eur ze strany automobilek, což je částka, již jsme vypočítali pro rok 2025 za to, že vyrábějí spalovací auta, nebo by nevyrobily až 2 miliony aut.
Miliony pracovních míst jsou v ohrožení! Při veřejném grilování eurokomisařů jsem zvedl toto téma napříč celou evropskou politikou. Mezitím jsem pracoval s výrobci, subdodavateli, asociacemi a s mými tajnými kontakty v Evropské komisi na přijatelném kompromisu pro všechny.
Osobně jsem samozřejmě pro úplné zrušení, ale dostali jsme informace o tom, že takový návrh je zaručeně neprůchozí. Dne 2. 12. 2024, tedy v první pracovní den nové Evropské komise, jsem obeslal všech 720 europoslanců, z nichž – musím uznat – mnoho z nich připojilo podpis pod mou iniciativu. Velmi jsem se potěšil nad faktem, že se přidala většina českých europoslanců, a to nejenom všichni členové Patriots for Europe, za Českou republiku tedy všichni z ANO, ale také Saša Vondra z ECR, ve frakci nezařazená Kateřina Konečná, Tomáš Zdechovský z EPP a jejich členové z dalších zemí… Těmto všem srdečně děkuji. Paní Nerudová se svým podpisem chybí.
Pak 14 dní po této mé iniciativě začala paní Danuše hledat na síti X Avengera pro automobilový průmysl. Vyznívá to sice krásně, ale hledala jej v rámci své frakce. Sice největší, ale v tomto tématu zcela rozdělené. Jde o frakci, která naopak může za to, že průměrování emisních pokut nebude na 4-5 let, tedy až do nové komise, ale jen na roky 3, což sice získává čas, ale už teď můžeme další nadcházející roky pracovat na dalším prodloužení, protože současná komise úplné zrušení prostě odmítá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Brusel , Doporučujeme , emise , Evropská komise , klima , Turek , Štrasburk , motoristé , automobilový průmysl , Nerudová , Green Deal , Motoristé sobě
autor: Jaroslav Polanský
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 8 | 0
Další články z rubriky

9:02 Stranický týdeník, dříve „orgán“. Předvolební Šafr do schránky
TÝDEN V MÉDIÍCH Nový ředitel ČT chce provést kontrolu hospodaření. Zná čísla z roku 2001, kdy stálo …
- 4:43 Trump hraje poker, Putin šachy. Kvůli degradaci elit Západu je jaderná válka reálná
- 4:44 Negramotnost, armáda a prezident Pavel. Historik Fidler kárá i vládu
- 18:52 „Osa zla“? Komu vadil šáh a nyní vadí i ajatolláhové
- 13:17 „A pak přišel Fiala zadním vchodem.“ Byla na setkání s premiérem a Pazderkovou
- 9:40 „Drogista Zelenskyj, podvodnice, finanční toky.“ Člen ODS až na hranu