Bezpečnostní situace v Evropě je nejhorší po druhé světové válce. Senátní kandidát Jiří Žák má opravdový strach

22.08.2016 17:36 | Zprávy

ROZHOVOR „Výrazně se zhoršila politická kultura v zemi, různé excesy dnes s nikým ani nehnou, dříve kvůli nesrovnatelně nevýznamnějším věcem padali ministři i vlády. Míra různých regulací, omezení a zásahů státu do práv a soukromí občana začíná být těžko únosná. Občas mám pocit, že se vracíme před rok 1989,“ říká pro ParlamentníListy.cz Jiří Žák.

Bezpečnostní situace v Evropě je nejhorší po druhé světové válce. Senátní kandidát Jiří Žák má opravdový strach
Foto: Archiv JŽ
Popisek: Jiří Žák, ODS/Soukromníci, kandidát do Senátu ve volebním obvodu Brutál

V senátu jste již působil v letech 2004–2010, je něco, co všechno se podle vás za posledních šest let změnilo?
 
Bohužel se toho změnilo strašně moc. V posledních letech jsme v nejhorší bezpečnostní situaci po druhé světové válce v Evropě, a to nejen vinou velmocí, ale i naším vlastním zaviněním. Současně s tragickým exodem lidí z Afriky a Asie do Evropy. Výrazně se zhoršila politická kultura v zemi, různé excesy dnes s nikým ani nehnou, dříve kvůli nesrovnatelně nevýznamnějším věcem padali ministři i vlády. Míra různých regulací, omezení a zásahů státu do práv a soukromí občana začíná být těžko únosná. Občas mám pocit, že se vracíme před rok 1989.
 
Jak byste ohodnotil současného senátora za Bruntál Jaroslava Palase?
 
Já nevím, jak ho hodnotit. Žádnou jeho aktivitu jsem za těch šest let nezaznamenal ani v našem v regionu, ale ani např. v legislativní oblasti. A o ostatních aspektech jeho fungování se vyjadřovat nechci. Třeba je to otázka na někoho jiného.
 
Jako bývalý náměstek ministra dopravy máte jistě velké zkušenosti a znalosti v dopravě, jak hodnotíte současnou situaci na českých silnicích?
 
Rozpačitě. Většina hlavních komunikací je přetížená, je dobře, že se investuje obrovské množství peněz do oprav, bohužel na úkor dořešení dálniční a silniční sítě. Rozpouštějí se evropské peníze určené na spolufinancování nové infrastruktury, a tak jaksi nevidím světlo na konci tunelu. Postavit cokoliv v silničním stavitelství s ohledem na komplikovanost celého procesu už skoro nejde a po roce 2021 zase na to bude mnohem méně peněz. S tím samozřejmě souvisí i množství nehod atd. Pokud se nepodaří vyřešit situaci kolem mýta, dojde k dalšímu zahuštění dopravy a ubude peněz na opravy i investice. Navíc roste množství projevů osobní nespokojenosti řidičů a vyúsťuje to v mnohdy bezohledné a agresivní chování za volantem.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Naše země nevzkvétá

Myslíte, že viníkem toho, proč lidé odchází za lepším na západ je EU? Podle mě jsou na vině tyto vlády a hlavně ti, co tu vládli před rokem 89. A z čeho vychází teze, že bysme byli bez EU bohatší, a poslední, na co se chci na základě toho vašeho článku zeptat je ta kritika dovozu zboží. Nemáte opět...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jízda s Babišem. „Až nebudu v politice, jedu do Bhútánu. Tam mají ministra štěstí!“ Dozvěděli jsme se také

20:20 Jízda s Babišem. „Až nebudu v politice, jedu do Bhútánu. Tam mají ministra štěstí!“ Dozvěděli jsme se také

„Myslíte milion chvilek nenávisti. Forum neřeším, ten člověk je posedlý Babišem. Už jsem si na ty ne…