Celková rekonstrukce Císařských lázní je naší prioritou, říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje

01.08.2019 15:00 | Zprávy

ROZHOVOR Jaká opatření se připravují v souvislosti s rozšířením platby mýta na silnicích I. třídy a co aktuálně řeší Karlovarský kraj, popisuje v rozhovoru předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová (ANO).

Celková rekonstrukce Císařských lázní je naší prioritou, říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje
Foto: archiv hejtmanky
Popisek: Jana Vildumetzová (ANO)
Jak se kraje vyrovnají s tím, že Ministerstvo dopravy neustoupí od plánu rozšířit platbu mýtného na silnicích I. třídy?
 
S kolegy hejtmany jsme se původně dohodli, že každý kraj projedná s dotčenými obcemi na svém území problematiku nastavení mýtného systému na silnicích 1. třídy. Následně jsme sestavili seznam úseků, kde kraje požadovaly nulovou sazbu ze zcela jasných důvodů, tedy především proto, aby nákladní vozy a kamiony neobjížděly zpoplatněné úseky po silnicích II. a III. tříd, neohrožovaly tak provoz v obcích a jejich okolí, neničily opravené části silnic a životní prostředí.
 
Rozhodnutí o tom, že s nulovým mýtem Ministerstvo dopravy nepočítá, aby nebyla zpochybněna soutěž na zajištění výběru mýta, situaci naprosto změnilo, proto jsem iniciovala společné jednání s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem. Respektujeme rozhodnutí Ministerstva dopravy a na schůzce Ministerstva dopravy, Asociace krajů a Svazu měst a obcí jsme se domluvili, že vytvoříme společnou pracovní skupinu, která vyhodnotí provoz těžkých nákladních vozidel na síti silnic I., II. a III. třídy. Jednáme o takových opatřeních, která ochraňují obyvatele dotčených obcí stejně jako krajské silnice.
 
Připravujeme návrh na možné zvýšení pokut za porušení zákazu vjezdu těžké nákladní dopravy, která má odrazovat řidiče a dopravce, aby se vyhýbali mýtnému a sjížděli na krajské silnice, řeší se rovněž umístění dopravních značek zakazujících průjezd tranzitní dopravy, což znamená, že bude zapotřebí v každém kraji požádat o stanovení úpravy dopravního značení. Nově by měly být zavedeny častější policejní kontroly. Kraje také požadují systémové řešení financování oprav silnici II. a III. tříd prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Co přesně hodláte dělat proto, aby se Ukrajinci po válce vrátili domů?

A proč poskytujeme azyl i mužům, kteří by měli svou zemi bránit? Ještě otázka, je podle vás pro nás přínosem a případně jakým, když tu u po válce Ukrajinci zůstanou, protože teď tvrdíte, že pro nás přínosem jsou, pak zase, že se budete snažit o jejich návrat, upřímně se v těch vašich prohlášeních vů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Že ještě není tak zle? Hrnčíř posílá vládu k psychiatrovi

21:57 Že ještě není tak zle? Hrnčíř posílá vládu k psychiatrovi

Lidé za této vlády přišli o třetinu svých úspor. Pokud je někdo z vlády schopen tvrdit, že lidem ješ…