Dopad povolenek jen ve stokorunách? Pikora tuší jiný plán Bruselu

Spustit čtení článku

Tato funkce je dostupná jen pro přihlášené uživatele s aktivním předplatným typu Lepší čtení a vyšší. Předplatné i Prémiové body PL můžete získat i zdarma, přečtěte si více v tomto článku.

23.10.2025 15:58 | Rozhovor

JÍZDA VLADIMÍRA PIKORY V Evropě se mění atmosféra. Zažíváme návrat zdravého rozumu, říká poslanec Vladimír Pikora (Motoristé). Mluví o vývoji v Německu, kde premiér Friedrich Merz ostře vystoupil proti migračnímu projektu. „Potřebujeme, aby se Německo změnilo,“ říká Pikora. Společnou Evropu dnes ničí zelený plán a vysoké zadlužení.

Dopad povolenek jen ve stokorunách? Pikora tuší jiný plán Bruselu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vladimír Pikora

Automobilky jsou nervózní kvůli souběhu nových amerických cel a toho, že Čína od 8. října zpřísňuje vývoz vzácných kovů. Viceprezident Toyoty pro Severní Ameriku Ryan Grimm uvedl, že to může do dvou měsíců vést k zavření celého průmyslu. Na vzácné kovy jsou mnohem náročnější elektromobily. Neupsali jsme se tak trochu ďáblu?

Já si myslím, že automobilky si o to koledovaly. Čekal jsem, že budou proti zeleným politikům protestovat, budou se bránit. Naopak vesele podporovaly vše, co jim potom zlomilo vaz. Když měly křičet, tak držely hubu a krok. Doufám, že v tom nyní vydrží a nebudou natahovat ruce. Mnoho automobilek se dokonce chlubilo, jak už nebudou vůbec vyrábět spalovací motory. Předpokládám, že toho teď neaktivistická konkurence využije a přebere jim zákazníky. Takový je trh. Měly dělat byznys a ne politiku. S rozvíjejícím se socialismem se zde přestala auta vyrábět pro zákazníky, ale pro zelený systém. 

Povolenky z ETS2 nebudou taková katastrofa, jak se říkalo. Největší zátěž pocítí střední třída, ne ti nejchudší… dopady na rozpočty domácností by měly být mírné, v řádu několika stovek korun měsíčně (1–2 krabičky cigaret měsíčně). Pokud samozřejmě netopí ve starém kotli na uhlí či plyn a nejezdí každý den za prací ve staré milé „škodověnce“. To jsou slova ekonomky Heleny Horské. Střední střída, škodověnka, pár stovek měsíčně. Sedí to?

Dneska je brzo hodnotit, na kolik to koho vyjde. Aby to stálo jen dvě krabičky cigaret, tak to opatření nedává smysl. Brusel to dělá proto, aby změnil naše chování. Kdyby byl dopad tak nízký, tak se na ty emisní povolenky mohli soudruzi vykašlat. Dají emisní povolenky na burzu a pak budou vymýšlet mechanismy, jak zabránit růstu ceny. Neskutečná blbost. Pokud je to tak, jak nyní tvrdí, tak to jsou ještě větší hlupáci, než jsem si myslel.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Jan Novotný

Jaký smysl bude mít vaše cesta na Slovensko? A kdo všechno tam pojede?

To teď budete jezdit paralelně s budoucí vládou? Myslíte, že to bude působit dobře, a že to povede k něčemu dobrému – uvnitř i navenek? PS: V čem s vámi souhlasím je, že tam měli jet napoprvé i vaši zástupci, ale jet tam znovu je podle mě mimo.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbořil má nápad pro smutné fanoušky Petra Pavla. Z Kavčích hor

20:35 Zbořil má nápad pro smutné fanoušky Petra Pavla. Z Kavčích hor

ROZJEZD ZDEŇKA ZBOŘILA Možná ani Petr Pavel není nadšený z toho, jaké má obdivovatele, zamýšlí se Zd…