Kolem veřejnoprávních médií je opět rozruch. První, na co se chci zeptat, je zvýšení poplatku pro Český rozhlas, o kterém bylo prohlášeno, že nepřipadá v úvahu. Český rozhlas se dostává do finančních potíží kvůli zákonu o DPH a navíc poplatek neroste už dlouhá léta. Jak vnímáte otázku financí a veřejnoprávních médií?
Veřejnoprávní média plní stále ještě svůj úkol, ale jsou podstatně vytlačována novými médii. Lidé začali komunikovat mezi sebou, mohou si vybírat co je zajímá a dělat si na to svůj názor. Ale stále si myslím, že je dobře, že existují.
Co se týká jejich financování, tak situaci Českého rozhlasu zavinil bývalý generální ředitel Vlastimil Ježek, který se zřekl nabídky asociace na reklamu a v podstatě se tak zřekl z větší části vysílacího času určeného pro reklamy a pro Český rozhlas ztratil hodně peněz. Je tedy jasné, že by potřebovali zvednout poplatek, ale přes Parlament to pravděpodobně neprojde. Důvodem je kampaň zaměřená hlavně na Českou televizi, jak plýtvá penězi, která se dostala i do Českého rozhlasu.
Podle mého názoru je východisko takové: udělat z televize a rozhlasu jedno veřejnoprávní médium a museli by vyjít se stávajícími poplatky, které mají dohromady. Pochopitelně je otázka, zdali tam není moc přebytečných lidí, ale co si budeme povídat, těch je přebytek hlavně na ministerstvech i na různých úřadech a nikomu se nechce zeštíhlovat. Uvidíme, jak se do toho pustí Andrej Babiš, jestli mu to všechno vyjde a jak financování oseká.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová