Už více než týden řešíme kauzu „syn Andreje Babiše“. Začalo to reportáží Slonkové s Kubíkem, ve které byla použita skrytá kamera. Bylo to namístě? Byla dramaticky přibarvená, nebo profesionálně odvedená? Poskytovala reálnou „munici“ k vážnému politickému útoku na Babiše? Lze v ní vidět prvky načasovaného útoku?
Novináři tohoto typu nedělají nic neplánovitě. Takové akci musí předcházet řádný scénář s kalkulovanými možnostmi dopadu, tedy i s určeným cílem, v patřičném časovém předstihu a s načasováním k určitému datu. Z nebe přece nic z čista jasna nepadá, jenom blesky. Cílem byl premiér Andrej Babiš. Říkám úmyslně premiér Babiš, protože o pana Andreje Babiše vůbec nejde. Jinými slovy, reportáž byla politicky motivovaná, nejednalo se o investigativní žurnalistiku ve smyslu padni komu padni. Tedy nezávislou, což je v českém žurnalistickém prostoru pole neorané.
Andrej Babiš okamžitě rozjel defenzivu založenou na upozorňování na synovu nemoc a na tom, že „je to kampaň“. Začal zdůrazňovat, že svou rodinu má rád, nicméně jeho děti jsou psychicky nemocné. Média ve své většině dávala najevo, že mu to moc nevěří. Jak Babiš ustál prvotní náraz?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marek Korejs