Není se čím chlubit, to špatné zůstalo. Filip Turek natřel vládu za EURO 7. A „kolaboranty“ na magistrátu taky

30.12.2023 4:46 | Rozhovor

„Měření otěru pneumatik a brzd, což jsou destruktivní součásti EURO 7, bez jasné metodologie, zůstávají,“ varuje bývalý automobilový závodník a prezident Jaguar Clubu Filip Turek ohledně normy EURO 7, na které nedávno došlo ke shodě. A kterou vláda aktivisticky prosazovala. Mluví také o řízené sebevraždě evropského automobilového průmyslu. A „ekoteroristech“, kteří blokují dopravu. „Ve všech okolních zemích jsou tito ekoteroristé postavení mimo zákon, u nás, díky řízené ignoraci ministra vnitra a sprosté kolaboraci pražského magistrátu s ekoteroristy, je PČR nucena dělat těmto individuím nejdražší ochranku na světě,“ stěžuje si.

Není se čím chlubit, to špatné zůstalo. Filip Turek natřel vládu za EURO 7. A „kolaboranty“ na magistrátu taky
Foto: Repro Youtube
Popisek: Bývalý automobilový závodník a podnikatel Filip Turek

Alexandr Vondra se pochlubil, že bylo dosaženo dohody na normě Euro 7. A že byla zásadně okleštěna. „Auta zůstanou dostupná. Autoprůmysl to zvládne.“ Měl jste už možnost se podívat, co tedy v této dohodě bude? Věříte Vondrovým slovům?

Je pravda, že na extrémní nátlak, který jsme jako motoristická obec rozpoutali, nedošlo ke smrtícímu posunutí emisních limitů, nicméně měření otěru pneumatik a brzd, což jsou destruktivní součásti EURO 7 bez jasné metodologie, zůstávají. Automobilový průmysl tvoří bohatství Evropy a západního světa přes 100 let, zmrzačit jej a chlubit se tím, že ještě chvilku přežije, je pokrytectví a výsměch.

Máme nějaké záruky, že i když v současné podobě nebude dohoda pro automobilový průmysl smrtelná, že za chvíli nepřijde Euro 8, které ho stejně pohřbí?

Máme záruky, že tyto normy již dávno zákonitě nemůže plnit jakýkoli drobnější výrobce mimo ohromné koncerny, to je kam záměrně svět směřuje tímto centrálním plánováním, ze zemí z kdysi desítkami a stovkami samostatných výrobců zde celý automobilový svět ovládá 6 koncernů a jejich vedení jsou spíše političtí činitelé než podnikatelé a konstruktéři. Díky napojení na vlády, dotace, úlevy a zelené audity ve formě ESG chybí racionální vedení v automobilkách, které by se reálně vzepřelo EU a obnovilo konkurenceschopnost. Další varianta po EURO 7 by jen znamenala ještě větší urychlení konce běžných aut. Smrtící mimo jiné je i proto, že nepřišlo s jasnou metodologií měření a předstihem nutným pro technologický vývoj, což se u všech předchozích norem dělo, a tak i když se zdá neuvěřitelná i EURO 7, žádná záruka, že se třeba neobjeví další pokus a plnou verzi ještě před nuceným vypnutím výroby aut s motory, neexistuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Šebesta

Martin Exner byl položen dotaz

rozšíření EU

Vy tady píšete o výhodách rozšíření EU. Proč ale pravdivě nezmiňujete i nevýhody? Protože vše má vždy dvě stránky, a co když rozšíření EU nebude znamenat její posílení, ale rozklížení? Ona už teď není úplně jednotná, a že by byla geopolitickou mocností si také nemyslím, protože kdyby byla, tak by tř...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Verbování Čechů islamisty: Realita, říká izraelský expert Bohbot

11:45 Verbování Čechů islamisty: Realita, říká izraelský expert Bohbot

Hrozda verbování naší mládeže islamisty není výmysl, je to reálné bezpečnostní riziko, říká pro Parl…